Carrefour a decis să facă de rușine furnizorii care nu reduc prețurile. Ce scrie acum pe etichetele unor produse ale giganților Pepsi, Nestle și Unilever

Carrefour a decis să facă de rușine furnizorii care nu reduc prețurile. Ce scrie acum pe etichetele unor produse ale giganților Pepsi, Nestle și Unilever
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 sep 2023

Lanțul francez de supermarketuri Carrefour a aplicat avertismente de preț pe o serie de produse, de la ciocolată Lindt la Lipton Ice Tea, pentru a face presiuni asupra furnizorilor de bunuri de larg consum Nestle, PepsiCo și Unilever să ajute la combaterea inflației, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Carrefour pune autocolante pe produsele care au scăzut în dimensiuni, dar care costă mai mult chiar și după ce prețurile materiilor prime au scăzut, pentru a obține sprijinul consumatorilor, în contextul în care retailerii se pregătesc să se confrunte cu cele mai mari branduri din lume în cadrul negocierilor care vor începe în curând și se vor încheia până la 15 octombrie, scrie Hotnews.ro.

VIDEO Coca-Cola a lansat o băutură răcoritoare a cărei aromă a fost creată cu ajutorul inteligenței artificiale CITEȘTE ȘI VIDEO Coca-Cola a lansat o băutură răcoritoare a cărei aromă a fost creată cu ajutorul inteligenței artificiale

„În mod evident, scopul stigmatizării acestor produse este de a putea spune producătorilor să își regândească politica de prețuri", a declarat într-un interviu Stefen Bompais, director de comunicare cu clienții la Carrefour.

Directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, care conduce și grupul de lobby al industriei de retail FDC, a declarat în repetate rânduri că firmele producătoare de bunuri de consum nu cooperează în eforturile de reducere a prețului a mii de produse de bază, în ciuda scăderii costului materiilor prime.

El este susținut în acest demers de ministrul de finanțe Bruno Le Maire, care în iunie a convocat la ministerul său 75 de mari retaileri și grupuri de consumatori, insistând asupra reducerii prețurilor.

După runda de întâlniri luna trecută, Le Maire a declarat că Unilever, Nestle și PepsiCo se numără printre companiile care nu cooperează privind prețurile.

Ce scrie acum pe etichetele unor produse ale giganților Pepsi, Nestle și Unilever

Începând de luni, Carrefour a marcat 26 de produse în magazinele sale din Franța cu etichete pe care scrie: „Acest produs a înregistrat o scădere a volumului sau a greutății sale și o majorare a prețului real de către furnizor".

VIDEO PROFIT LIVE Cristian Pavel, CEO Alfa Software: Antreprenorii vor pierde din competitivitate dacă nu fac digitalizarea cum trebuie. Încă e o provocare în a găsi specialiști CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Cristian Pavel, CEO Alfa Software: Antreprenorii vor pierde din competitivitate dacă nu fac digitalizarea cum trebuie. Încă e o provocare în a găsi specialiști

De exemplu, Carrefour a precizat că o sticlă de Lipton Ice Tea fără zahăr cu aromă de piersici, produsă de PepsiCo, s-a redus de la 1,5 litri la 1,25 litri, ceea ce a dus la o creștere efectivă a prețului pe litru cu 40%.

Laptele praf pentru sugari Guigoz, produs de Nestle, a coborât de la 900 de grame la 830 de grame, în timp ce o prăjitură cu înghețată Viennetta, produsă de Unilever, s-a micșorat la 320 de grame, de la 350 de grame anterior.

Lindt și PepsiCo nu au răspuns la o solicitare de declarații. Nestle și Unilever au refuzat să comenteze.

Grupurile de consumatori spun că „micșorarea", numită și „shrinkflation” este o practică larg răspândită, de care se fac vinovate și supermarketuri precum Carrefour în cazul produselor lor sub marcă proprie.

Decizia Carrefour de a face de rușine furnizorii, escaladare a conflictului cu corporațiile

Franța, la fel ca alte țări europene, încearcă de luni de zile să ajute consumatoriii în fața creșterii vertiginoase a costurilor de trai, făcând presiuni asupra marilor companii pentru a îngheța sau reduce prețurile la alimente și transporturi - cu rezultate amestecatepână acum.

Dar demersul Carrefour de a face cunoscut numele furnizorilor și de a-i face de rușine marchează o escaladare în războiului declarațiilor dintre retaileri și marile corporații.

Auchan România a devenit furnizor de energie electrică CITEȘTE ȘI Auchan România a devenit furnizor de energie electrică

Avertismentele puse pe produse sunt prezente în toate magazinele Carrefour din Franța și vor rămâne până când furnizorii vizați vor fi de acord cu reducerea prețurilor, a declarat Bompais.

Retailerul ar putea extinde avertismentele la alte bunuri, dar nu intenționează să extindă inițiativa în alte țări.

Le Maire a declarat luna trecută că firmele de bunuri de consum și comercianții cu amănuntul au convenit să devanseze negocierile anuale privind prețurile - care în mod normal ar fi trebuit să aibă loc anul viitor - pentru luna septembrie. Negocierile vor avea ca rezultat reduceri de prețuri începând cu luna ianuarie, a spus el.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
preturi