Carrefour introduce în România pungi 100% biodegradabile, înainte de interzicerea celor din plastic. Contractul, câștigat de Florin Pogonaru, care a avut sprijinul Carrefour și la Veranda Mall

Carrefour introduce în România pungi 100% biodegradabile, înainte de interzicerea celor din plastic. Contractul, câștigat de Florin Pogonaru, care a avut sprijinul Carrefour și la Veranda Mall

Ministrul Mediului, cu noua pungă Carrefour

scris 5 iun 2018

Grupul francez Carrefour introduce de astăzi, în toate hipermarketurile sale din București, pungi 100% biodegradabile, acestea urmând a fi distribuite în toată rețeaua de magazine până la finalul lunii. Grupul se prezintă ca primul retailer din România care introduce la nivel național astfel de pungi, măsură care este însă aplicată în contextul în care pungile de transport din plastic subțire și foarte subțire cu mâner nu mai pot fi introduse pe piață, din luna iulie, și nici comercializate, începând cu anul viitor.

Pentru introducerea noilor pungi în toate cele peste 320 de magazine din România, Carrefour a semnat un contract cu producătorul de mase plastice Prodplast, controlat de omul de afaceri Florin Pogonaru, care a dezvoltat centrul comercial Veranda Mall, unde Carrefour a fost principala ancoră încă de la deschidere, și care a lansat chiar anul trecut brandul Biodeck pentru farfurii, pahare, tacâmuri, saci și pungi făcute 100% din surse regenerabile derivate din plante. Tot anul trecut, Pogonaru a înființat firma Prodplast Bio, special pentru astfel de afaceri.

Acest brand Biodeck este folosit acum de Carrefour pentru crearea noilor pungi.

Punga, realizată în parteneriat cu brandul Biodeck, este fabricată din amidon de porumb și imprimată cu cerneală pe bază de soia, special concepută astfel încât să se biodegradeze rapid (3-6 luni) și complet. Pentru început, pungile 100% biodegradabile vor fi disponibile clienților Carrefour în două formate, cu o capacitate de 5kg, respectiv 7 kg. 

FOTO Cireșe din Turcia tratate cu substanțe toxice, însoțite de recomandarea de a nu le fi consumată coaja, vândute în hipermarket în România CITEȘTE ȘI FOTO Cireșe din Turcia tratate cu substanțe toxice, însoțite de recomandarea de a nu le fi consumată coaja, vândute în hipermarket în România

În aprilie, președintele Klaus Iohannis a promulgat actul care stabilește că introducerea pe piața națională, începând cu 1 iulie anul acesta, și comercializarea, de la 1 ianuarie 2019, a pungilor de transport din plastic subțire și foarte subțire cu mâne sunt interzise. Comercianții vor putea pune în continuare pe piață pungi, chiar și de plastic, dar reutilizabile, în vederea reducerii deșeurilor de plastic. 

Profit.ro a prezentat în premieră acest proiect, arătând că România trebuia ca până la 27 noiembrie 2016 să implementeze Directiva (UE) 2015/720 a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2015 de modificare a Directivei 94/62/CE în ceea ce privește reducerea consumului de pungi de transport din plastic subțire.

Prodplast, companie controlată de omul de afaceri Florin Pogonaru prin firmele Nord SA și Floreasca Development, este listată la cota Bursei de Valori București, cu o capitalizare de 41,9 milioane lei.

În 2014, compania a dezvoltat pe platforma industrială Faur, de lângă Piața Obor din București, complexul comercial Veranda Mall, prin relocarea fabricii Prodplast, proiectul fiind sprijinit atunci tot de Carrefour, care a fost primul chiriaș al centrului și ancora acestuia, cu un spațiu de circa 10.000 metri pătrați.

FOTO Dedeman renunță temporar la casca de protecție din logo-ul companiei CITEȘTE ȘI FOTO Dedeman renunță temporar la casca de protecție din logo-ul companiei

Investițiile în mallul Veranda au fost asigurate în proporție de 60% de acționari, aproximativ 28,5 milioane euro credit bancar de la Raiffeisen Bank.

În România, grupul francez Carrefour, cel mai mare retailer din Europa și al doilea din lume, este prezent cu o rețea de 323 de magazine, din care 33 hipermarketuri, 237 supermarketuri și 53 de magazine de proximitate.

Vânzările Carrefour în România au crescut cu peste 18% anul trecut, până la valoarea record de 1,78 miliarde de euro, conform datelor analizate de Profit.ro. 

În primul trimestru, Carrefour a raportat vânzări de 486 milioane de euro pe piața românească, în creștere cu 10,6% la un curs constant și cu 7,7% în termeni comparabili.

La nivel de grup, Carrefour a raportat vânzări de aproape 78,9 miliarde de euro în 2017, în creștere cu 1,6% (+2,6% la un curs constant) de la 76,6 miliarde de euro în anul precedent.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
carrefour
pogonaru