Câștig în scădere pentru producătorul cosmeticelor Elmiplant și Bioten în România, în pofida afacerilor mai mari

Câștig în scădere pentru producătorul cosmeticelor Elmiplant și Bioten în România, în pofida afacerilor mai mari
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 20 sep 2019

Grupul elen Sarantis, producătorul cosmeticelor Elmiplant și Bioten, și-a majorat vânzările pe piața românească cu aproape 9% în prima jumătate a anului, până la 24,8 milioane de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În pofida avansului vânzărilor, profitul înainte de taxe și dobânzi (EBIT) a scăzut cu 2,7%, de la 1,46 milioane de euro în perioada similară a anului trecut, la 1,42 milioane de euro.

La nivelul grupului, Sarantis a obținut vânzări de 172,2 milioane de euro, în urcare cu 7,43% de la aproximativ 160,3 milioane de euro în primul semestru din 2018, în timp ce profitul operațional a crescut cu 5,6%, până la 15,66 milioane de euro.

Vânzările în retail la nivel mondial vor continua să crească în acest an, dar perspectivele sunt mai puțin favorabile. Sunt deja preconizate alte închideri de magazine și falimente CITEȘTE ȘI Vânzările în retail la nivel mondial vor continua să crească în acest an, dar perspectivele sunt mai puțin favorabile. Sunt deja preconizate alte închideri de magazine și falimente

Evoluția din prima jumătate a anului a fost influențată pozitiv de creșterea portofoliului de produse, precum și de echilibrarea cheltuielilor operaționale.

În august, grupul elen s-a extins pe piața poloneză prin achiziția brandului de cosmetice Luksja, lider local pe segmentul de săpunuri și geluri de baie, într-o tranzacție de peste 10 milioane de euro.

Anterior, Sarantis a prelungit până în 2028 un acord de parteneriat încheiat cu Estee Lauder în 2001, prin care distribuie produsele Estee Lauder în Grecia, România și Bulgaria. Cele două companii au convenit, totodată, să extindă acordul de distribuție pentru a include și Republica Moldova.

Sarantis, printre cei mai mari distribuitori de cosmetice din România, este prezent pe piața locală din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit ulterior Sarantis România.

În 2007, grupul elen a cumpărat producătorul român de cosmetice Elmiplant de la antreprenorii Elena și Ion Cremenescu, în schimbul a 6,5 milioane de euro. Producția de cosmetice de la fabrica Elmiplant din București a fost transferată în Grecia în 2014, România devenind centrul Sarantis pentru cercetarea și dezvoltarea de produse din Europa Centrală și de Est (ECE).

viewscnt
Afla mai multe despre
sarantis
cosmetice elmiplant
cosmetice bioten
vanzari
afaceri