Cererea globală pentru smartphone a scăzut în 2018

Cererea globală pentru smartphone a scăzut în 2018
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 feb 2019

Cu o cotă de piață de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile și wearables încă reprezintă principalul motor de creștere într-o piață a bunurilor de folosință îndelungată de 1,2 trilioane de dolari. Deși cererea globală pentru smartphone a scăzut cu 3% în 2018, la 1,44 de miliarde de unități, vânzările rămân pe val și au ajuns la 522 de miliarde dolari. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Smartphone-urile s-au vândut bine și în 2018. În cifre, echivalează cu o creștere de 5% (522 de miliarde $). Cu toate acestea, cererea pentru smartphone-uri în 2018 a scăzut cu 3 procente la 1,44 de miliarde de unități vândute la nivel mondial față de 2017. Smartphone-urile reprezintă cea mai importantă categorie din totalul pieței mondiale anul trecut. Cota de piață este de așteptat să crească cu un procent în 2019. Cifrele pentru T4 2018 arată o tendință similară. Aproximativ 375 de milioane de smartphone-uri (mai puțin cu 7%) au fost vândute la nivel mondial comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, la o valoare de 144 de miliarde dolari.

ULTIMA ORĂ Grupul Telekom România nu iartă OU 114 și ia în calcul să nu participe la licitația 5G. Majoros: Noi facem business, nu caritate CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Grupul Telekom România nu iartă OU 114 și ia în calcul să nu participe la licitația 5G. Majoros: Noi facem business, nu caritate

În timp ce categoria premium continuă să fie motorul de creștere, lipsa de inovații își spune cuvântul.

Doar aproximativ 12% (de la 9% în 2017) dintre smartphone-uri vândute în 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari pe unitate. Pe segmentul mediu de preț (150 – 400 de dolari) continuă să se ducă o luptă acerbă, cu 46% din vânzările globale (de la 44% în 2017).

Studiul GfK Consumer Life arată că obiceiurile de consum se schimbă atunci când vine vorba despre produsele pe care le deținem. Consumatorii "preferă să posede mai puține produse, dar de mai bună calitate" pentru care sunt dispuși să plătească prețuri premium și "prețuiesc mai mult experiențele decât deținerea de bunuri". Fie că este vorba despre dimensiunea memoriei, a ecranului sau o camera cu mai mulți megapixeli, aceste inovații nu aprind imaginația consumatorilor și nu stimulează cererea.

"Studiul nostru arată că, deși noile caracteristici ale smartphone-urilor aduc performanțe comparabile cu cele ale laptop-urilor, aceste specificații high-end încă mai au nevoie să fie convertite în experiențe noi. Jocurile high end au dominat industria PC și reprezintă în prezent o sursă majoră de creștere. Cu toate acestea, există un potențial neexploatat pentru jocuri mai provocatoare pentru smartphone. În ciuda ecranelor mai mici în cazul smartphone-urilor în comparație cu cele ale PC-urilor, procesoarele mai rapide, display-urile cu rezoluție bună și capacitatea superioară a bateriei fac aceste smartphone-uri ideale pentru a oferi experiența de gaming on the go. Acest lucru explică de ce 55% dintre utilizatorii de smartphone din întreaga lume au jucat jocuri pe smartphone-ul personal în ultimele 30 de zile",  a declarat Igor Richter, expert telecom la GfK.

Wearables au continuat tendința puternică de creștere, cu +35% în valoare. Creșterea a fost susținută de smartwatch-uri cu cartelă SIM care reprezintă cea mai mare parte din valoarea vânzărilor din cadrul categoriei – 17%, de la 8% în 2017.

Cerere în creștere în Europa Centrală si de Est și Asia, declin în China

Piața chineză este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri la nivel mondial, cu atât mai mult cu cât reprezintă țara de origine pentru branduri locale care devin globale. 40% dintre mărcile chinezești de smartphone au fost cumpărate în afara Chinei în 2018, cu 31% mai mult decât în 2016. Declinul cererii din China în T4 2018 (-27% din valoarea vânzărilor) are un impact semnificativ asupra cifrelor globale. Cererea a continuat să crească în țările emergente din Asia* (+13%) și Europa Centrală și de Est (+3%), ceea ce a compensat doar parțial declinul din China în T4 2018.

viewscnt
Afla mai multe despre
smartphone
telefoane
vanzari
telefoanele mobile
wearables