Carrefour, cel mai mare retailer european, a raportat o creștere a vânzărilor mai slabă decât se previziona în trimestrul trei din 2023, pe măsură ce prețurile la produsele alimentare au scăzut, iar consumatorii au decis să mențină un nivel redus al cheltuielilor, transmite Reuters.
În august, directorul general Alexandre Bompard avertiza asupra deciziei consumatorilor din Franța de a reduce semnificativ cheltuielile cu bunurile esențiale și a criticat producătorii de bunuri de larg consum pentru că nu au redus suficient de rapid prețurile, scrie Agerpres.
Vânzările s-au situat la 23,63 miliarde de euro în trimestrul trei din 2023, în timp ce analiștii se așteptau la 24,22 miliarde de euro, iar la magazinele deschise de peste un an vânzările au crescut cu 9%, o încetinire față de avansul de 10,3% din precedentele trei luni, dar Carrefour și-a menținut obiectivele financiare.
Vânzările sub estimări vin pe fondul încetinirii creșterii la prețurile produselor alimentare în Franța și al scăderii prețurilor la alimente în Brazilia, a precizat compania.
"În contextul presiunii continue asupra puterii de cumpărare a clienților noștri, grupul a confirmat soliditatea evoluției sale comerciale și a atractivității modelului său", a declarat Bompard.
Consumatorii au continuat în trimestrul trei din 2023 să-și scadă cheltuielile cu produsele alimentare și nealimentare, iar tendința se observă și în primele săptămâni din octombrie, a afirmat directorul financiar al Carrefour, Matthieu Malige.
În Franța, responsabilă pentru aproximativ 46% din veniturile Carrefour, vânzările la hipermarketuri au urcat cu 4,2% în perioada iulie-septembrie 2023, după un avans de 6,6% în trimestrul doi din 2023.
Pe a doua mare piață a Carrefour - Brazilia - unde operează lanțul de magazine Atacadao, vânzările au scăzut cu 3,7% la magazinele deschise de peste un an, reflectând declinul prețurilor la alimente.
În România a crescut cu 4,5%.
Carrefour, care are magazine în Spania, Italia, Belgia, Polonia, România, Argentina, Franța și Brazilia, a precizat că produsele sub brandul propriu au reprezentat peste 35% din vânzările de alimente în trimestrul trei din 2023, o creștere de trei puncte procentuale față de perioada similară din 2022.
















