Creșterea vânzărilor Carrefour a încetinit în trimestrul trei din 2023

Creșterea vânzărilor Carrefour a încetinit în trimestrul trei din 2023
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 oct 2023

Carrefour, cel mai mare retailer european, a raportat o creștere a vânzărilor mai slabă decât se previziona în trimestrul trei din 2023, pe măsură ce prețurile la produsele alimentare au scăzut, iar consumatorii au decis să mențină un nivel redus al cheltuielilor, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În august, directorul general Alexandre Bompard avertiza asupra deciziei consumatorilor din Franța de a reduce semnificativ cheltuielile cu bunurile esențiale și a criticat producătorii de bunuri de larg consum pentru că nu au redus suficient de rapid prețurile, scrie Agerpres.

FOTO Grecii de la PPC au pus șefi noi la Enel România, proaspăt preluată. Fostul consilier al unui ex-premier și ministru al Apărării Naționale, pe lista top-managerilor CITEȘTE ȘI FOTO Grecii de la PPC au pus șefi noi la Enel România, proaspăt preluată. Fostul consilier al unui ex-premier și ministru al Apărării Naționale, pe lista top-managerilor

Vânzările s-au situat la 23,63 miliarde de euro în trimestrul trei din 2023, în timp ce analiștii se așteptau la 24,22 miliarde de euro, iar la magazinele deschise de peste un an vânzările au crescut cu 9%, o încetinire față de avansul de 10,3% din precedentele trei luni, dar Carrefour și-a menținut obiectivele financiare.

Vânzările sub estimări vin pe fondul încetinirii creșterii la prețurile produselor alimentare în Franța și al scăderii prețurilor la alimente în Brazilia, a precizat compania.

"În contextul presiunii continue asupra puterii de cumpărare a clienților noștri, grupul a confirmat soliditatea evoluției sale comerciale și a atractivității modelului său", a declarat Bompard.

Consumatorii au continuat în trimestrul trei din 2023 să-și scadă cheltuielile cu produsele alimentare și nealimentare, iar tendința se observă și în primele săptămâni din octombrie, a afirmat directorul financiar al Carrefour, Matthieu Malige.

În Franța, responsabilă pentru aproximativ 46% din veniturile Carrefour, vânzările la hipermarketuri au urcat cu 4,2% în perioada iulie-septembrie 2023, după un avans de 6,6% în trimestrul doi din 2023.

FOTO Românii de la CIS Gaz au semnat un acord cu cel mai mare distribuitor de gaze naturale din Egipt CITEȘTE ȘI FOTO Românii de la CIS Gaz au semnat un acord cu cel mai mare distribuitor de gaze naturale din Egipt

Pe a doua mare piață a Carrefour - Brazilia - unde operează lanțul de magazine Atacadao, vânzările au scăzut cu 3,7% la magazinele deschise de peste un an, reflectând declinul prețurilor la alimente.

În România a crescut cu 4,5%.

Carrefour, care are magazine în Spania, Italia, Belgia, Polonia, România, Argentina, Franța și Brazilia, a precizat că produsele sub brandul propriu au reprezentat peste 35% din vânzările de alimente în trimestrul trei din 2023, o creștere de trei puncte procentuale față de perioada similară din 2022.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
vanzari