De Crăciun, 42% dintre români cheltuiesc mai mult decât ar trebui. Explicație: "Mesajele din rețelele de socializare mă fac să cumpăr mai mult”

De Crăciun, 42% dintre români cheltuiesc mai mult decât ar trebui. Explicație: "Mesajele din rețelele de socializare mă fac să cumpăr mai mult”
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 dec 2018

În România, 42% dintre respondenții participanți la un sondaj (dintre care 35% barbați și 47% femei), declară că, în perioada sărbătorilor de iarnă, cheltuiesc mai mult decât își propun.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

România este pe locul 3 din Europa în ceea ce privește depăsirea bugetului alocat, după Irlanda (54%) și Marea Britanie (43%), pe când cei mai echilibrati locuitori ai Europei sunt olandezii, doar 22% dintre aceștia declarând că au depășit bugetul alocat de sărbători.

Realizat de Intrum și derulat în 24 de țări din Europa, Raportul Consumatorilor al Plăților Consumatorilor analizează comportamentul în ceea ce privește sumele alocate versus sumele cheltuite în preajma sărbătorilor de iarnă. 

Persoanele fizice pot accesa, de miercuri, programul \'\'Rabla pentru electrocasnice\'\' CITEȘTE ȘI Persoanele fizice pot accesa, de miercuri, programul ''Rabla pentru electrocasnice''

Întrebați dacă în perioada Crăciunului apelează la împrumuturi, 25% dintre români declară că fie își măresc limita cardului de credit, fie se împrumută la rude sau prieteni. Studiul arată de asemenea faptul că părinții, respectiv persoanele cu un loc de muncă stabil, apelează mai des la împrumuturi.

O altă categorie este reprezentată de procentul de 33% de respondenți, care nu știu dacă își vor putea permite să cumpere cadouri de Crăciun. Media europeană la acest capitol este de 27% iar România se situează pe locul trei după Marea Britanie (38%) și Lituania (37%).

Printre motivele care contribuie la supraconsum și la depășirea bugetului se numără și presiunea conținutului de pe rețelele de socializare, 63% dintre respondeții români fiind de acord cu afirmația “mesajele din rețelele de socializare mă fac să cumpăr mai mult”.

După decembrie, o lună intensă din punct de vedere al cheltuielor, urmează ianuarie, care pentru 40% dintre românii respondenți este cea mai dificilă lună din punct de vedere financiar.

Pentru realizarea Raportului European al Plăților Consumatorilor au fost analizate răspunsurile a 24 398 respondenți din 24 de tări din Europa (Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Marea Britanie, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria).

Pentru ediția dedicată României, au fost intervievați 1007 respondenți cu vârste între 18-65 ani. Eșantionul a fost format din 51% femei și 49% bărbați iar studiul a fost desfașurat în septembrie 2018.

viewscnt
Afla mai multe despre
craciun
cheltuieli
sarbatori