Retailerul francez Carrefour va efectua în România o operațiune de fuziune între compania Carrefour România și celelalte firme din grup, care își raportau individual cifrele financiare, respectiv Artima, Columbus Operational, Carrefour Producție și Distribuție, Militari Galerie Comercială.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Carrefour a deschis în România încă două hipermaketuri, în Constanța: un magazin este amplasat în centrul comercial City Park (Bulevardul Alexandru Lăpușneanu 116C), iar cel de-al doilea magazin se află în cartierul Brătianu (str. Cumpenei 2).
Ca urmare a integrării magazinelor Cora de format mare în Carrefour, rețeaua de hipermarketuri a retailerului ajunge la 57 de magazine deschise la nivel național, 3 dintre acestea fiind localizate în municipiul Constanța.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Pepsi - afaceri și profit record în România. Snacksurile pierd însă din viteză. Într-un deceniu, compania și-a mărit cifra de afaceri cu aproape 350%Hipermarketul reprezintă primul format cu care Carrefour s-a lansat pe piața din România, în 2001. Extinderea rețelei face parte din strategia omnichannel a companiei.
Luna trecută, un nou hipermarket operat anterior de cora, din incinta fostei galerii cora Lujerului, din București, a fost modernizat, după preluarea afacerii de către retailerul francez Carrefour.
Hipermarketul a trecut prin proces de rebranding și remodelare - cora devine Carrefour și funcționează deja sub noua siglă Carrefour.
CITEȘTE ȘI FOTO Primark continuă expansiunea în RomâniaDe asemenea, în urma procesului de rebranding, galeria cora Lujerului a devenit Supernova Lujerului.
În total, Supernova Group operează 7 centre, din care 6 sub brandul Supernova în România.
Profit.ro a anunțat anterior că retailerul francez Carrefour va închide definitiv aproape jumătate din magazinele de proximitate preluate recent, în România, de la cora,
"Într-o piață dinamică precum cea a retailului, încercăm să ne adaptăm rapid nevoilor în continuă schimbare ale clienților noștri. Tocmai de aceea, un plan de expansiune solid impune o analiză riguroasă a actualei rețele de magazine și, câteodată, trebuie să luăm decizia de a renunța la magazinele ineficiente sau să schimbăm locația, pentru a putea explora noi opțiuni, mai potrivite cerințelor de astăzi. Scopul nostru final este de a le oferi clienților o experiență optimă atunci când aleg să facă cumpărături în Carrefour.
CITEȘTE ȘI FOTO Tentativă de fraudă în România cu oferte McDonald'sÎn acest sens, după o analiză riguroasă, cele patru magazine cora Urban, respectiv cora Urban Moșilor (Calea Moșilor 284), cora Urban Ștefan cel Mare (Șoseaua Ștefan cel Mare 58), cora Urban Rebreanu (str. Liviu Rebreanu 13) și cora Urban Giurgiului (Șoseaua Giurgiului 127), vor fi închise permanent. Echipa va rămâne în cadrul companiei și va fi relocată către alte magazine din rețeaua noastră, ulterior închiderii și fără întreruperi de activitate", au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Carrefour.
În ianuarie, hipermarketurile și magazinele de proximitate cora, recent achiziționate de retailerul francez Carrefour, au intrat într-un proces, treptat, de rebranding. Anterior a fost anunțat că, în acest interval, cele 10 hipermarketuri achiziționate de la cora vor rămâne deschise, pe cât posibil, pe parcursul procesului, iar cele 9 magazine de proximitate vor fi închise o perioadă scurtă.
Carrefour a obținut aprobarea Consiliului Concurenței pentru preluarea hipermarketurilor Cora, tranzacția fiind finalizată.
Acum, grupul austriac Supernova, care are în proprietate mai multe hipermarketuri operate anterior de cora, a început modernizarea centrului comercial din Pitești, urmând să continue să modernizeze infrastructura și la celelalte centre comerciale Supernova din România, unde Carrefour preia fostele hipermarketuri Cora - din București (Pantelimon, Lujerului, Alexandriei), Constanța, Bacău și Drobeta Turnu Severin.
Cum a anunțat anterior Profit.ro, șase dintre hipermarketurile în care funcționează Cora au fost cumpărate în 2021 de grupul Supernova, într-o tranzacție imobiliară de tip sale & lease back (vânzare & închiriere), care a prevăzut achiziționarea dreptului de proprietate asupra „pereților” centrelor comerciale în cadrul cărora operează hipermaketurile Cora în sistem de chiriaș-ancoră.
CITEȘTE ȘI Burger King continuă expansiunea în RomâniaAtunci s-au vândut unitățile Cora Alexandriei, Cora Lujerului și Cora Pantelimon din București, Cora Bacău, Cora Brătianu din Constanța și Cora Drobeta Turnu Severin, precum și galeriile comerciale adiacente.
În 2022, Supernova a anunțat că investește până la 40 de milioane de euro în modernizarea centrelor comerciale Cora cumpărate și că va finaliza lucrările până la sfârșitul anului 2023. În primăvara anului trecut, Frank Albert, proprietarul grupului austriac, a transmis pentru Profit.ro că Supernova este încă în proces de modernizare a acestora la un cost ce va depăși 50 de milioane de euro.
În paralel, echipa Carrefour România crește cu peste 2.000 de angajați, care au asigurat activitatea Cora în România.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Mitiska REIM, aproape de vânzarea celor 24 de parcuri de retail deținute în România. Tranzacția poate deveni cea mai mare semnată vreodată pe această nișăTranzacția presupune creșterea portofoliului Carrefour la peste 430 de magazine în țară la momentul semnării
CITEȘTE ȘI FOTO Jumbo deschide astăzi magazinul 17 din RomâniaCarrefour operează o rețea de circa 12.000 de magazine în Europa, din care aproape jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 14.719 de magazine în total la finele lunii septembrie.
În România, grupul francez deține 413 magazine, din care 44 hipermarketuri, 190 supermarketuri și 151 de magazine de proximitate.