eToro: Coca-Cola vs. Pepsi - vânzările giganților băuturilor răcoritoare își revin după relaxarea restricțiilor

eToro: Coca-Cola vs. Pepsi - vânzările giganților băuturilor răcoritoare își revin după relaxarea restricțiilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 iul 2021

Coca-Cola și rivalul său tradițional, PepsiCo, au înregistrat rezultate impresionante în al doilea trimestru, vânzările în restaurante fiind din nou în plină creștere după un an dificil din cauza pandemiei. Ambele companii beneficiază de relaxarea restricțiilor și și-au îmbunătățit previziunile privind rezultatele pentru acest an, arătând astfel încredere în redresarea economiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Coca-Cola a anunțat miercuri venituri de 10,1 miliarde de dolari în al doilea trimestru, în creștere cu 42%, depășind așteptările analiștilor cu 800 de milioane de dolari. Profitul pe acțiune a crescut cu 48%, la 0,61 de dolari, iar veniturile organice ale companiei au crescut cu 38%, arată o analiză a eToro realizată de Bogdan Maioreanu.

Investitorii au fost precauți privind compania în ultima vreme, prețul acțiunilor Coca-Cola având o performanța inferioară indicelui S&P 500 în acest an, dar perspectiva redeschiderii economiei ar putea să le capteze din nou interesul. Compania a înregistrat o revenire a vânzărilor pe canalele HORECA, pe măsură ce restricțiile s-au relaxat pe anumite piețe, ceea ce a generat venituri în T2 al 2021 peste nivelul trimestrului similar din 2019. Provocările Covid-19 încă persistă, deși directorul general al companiei, James Quincey, a declarat că nu vede un impact al variantei Delta asupra vânzărilor, inclusiv în statele cu cele mai ridicate niveluri de infecție.

Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemie CITEȘTE ȘI Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemie

Pe lângă Covid, Coca Cola s-a confruntat recent și cu o mini criză de PR, când fotbalistul Cristiano Ronaldo a dat la o parte două sticle de Coca-Cola la o conferință de presă la EURO 2020. Internetul a lansat apoi un torent de meme-uri, iar acțiunile s-au prăbușit pentru câteva zile. La o scară mai mare, acesta a fost doar un episod ce reflectă îngrijorarea tot mai mare a publicului cum că băuturile zaharoase pot dăuna sănătății.

Confruntată cu venituri în scădere și cu provocările Covid-19, Coca-Cola a început anul trecut un proces de restructurare care se concentrează pe câteva categorii globale cu "cele mai puternice oportunități din partea consumatorilor", incluzând brand-ul Coca-Cola, băuturile carbogazoase cu arome, cele de hidratare, cafea, ceai, nutriție și lapte. Până la finalul restructurării, vor fi desființate 2.200 de locuri de muncă. Rezultatele încep să se vadă, creșterea veniturilor Coca-Cola fiind dublă procentual față de cea a rivalului său PepsiCo în al doilea trimestru.

Evoluția Artesana: de la business de familie la unul dintre cei mai mari jucători independenți de pe piața lactatelor artizanale CITEȘTE ȘI Evoluția Artesana: de la business de familie la unul dintre cei mai mari jucători independenți de pe piața lactatelor artizanale

Săptămâna trecută, PepsiCo a anunțat venituri de 19,22 miliarde de dolari în T2, o creștere de 20,5% față de anul precedent și un profit pe acțiune de 1,72 de dolari, cu 19 cenți peste așteptări. PepsiCo a beneficiat și de redeschiderea localurilor din multe țări occidentale care au relaxat restricțiile, vânzările sale de băuturi răcoritoare crescând cu 21%.

Uitându-ne la rezultatele actuale, pare greu de crezut că John Pemberton, inventatorul Coca-Cola, s-a chinuit să-și vândă "tonicul pentru nervi care previne epuizarea". Un întreprinzător, Asa Griggs Candler, a preluat afacerea în 1888 și a început prin a oferi cupoane gratuite pentru băutură, doar pentru a atrage posibilii clienți. Și, în cele din urmă, întreaga lume s-a lăsat atrasă, Coca-Cola fiind prezentă în peste 200 de țări și înregistrând anul trecut vânzări de peste 33 de miliarde de dolari la nivel mondial, se afirmă în analiză.

Claim Expert Services SRL under new management since 1. July 2021 CITEȘTE ȘI Claim Expert Services SRL under new management since 1. July 2021

Pepsi Cola a început în 1893 ca o băutură ce purta numele inventatorului său - Caleb Davis Bradham - Brad's Drink. Numele acesteia a fost schimbat cinci ani mai târziu pentru a reflecta convingerea creatorului său că ajută la evitarea dispepsiei (indigestiei), de unde și numele Pepsi. După fuziunea cu Frito-Lay Inc. în 1965, a luat naștere PepsiCo Inc. În prezent, PepsiCo are o cifră de afaceri globală de peste 70 de miliarde de dolari.

În România, îmbuteliatorii Coca-Cola HBC și Pepsi - Quadrant Amroq domină top 10 al industriei băuturilor răcoritoare, cu o cifră de afaceri combinată care depășește cifra de afaceri totală a celorlalte 8 companii din top. Coca-Cola HBC este lider de piață cu o cifră de afaceri de peste 2,4 miliarde de lei în 2020, urmată de Pepsi cu 0,94 miliarde de lei. Vânzările totale ale primelor 10 companii au depășit anul trecut 6,1 miliarde de lei, cu perspectiva de a crește și mai mult în acest an datorită reluării activității hotelurilor și restaurantelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
coca-cola
pepsi