EXCLUSIV Familia Chitafes intră în retail cu plan de expansiune la nivel național

Familia de investitori imobiliar Chitafes, care gestionează investiții de peste 100 de milioane de euro, intră pe piața de retail cu plan de expansiune la nivel național, un sector care anul trecut a traversat unul dintre cei mai buni ani ai săi din ultimul deceniu din perspectiva livrărilor de proiecte noi, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
EXCLUSIV Familia Chitafes intră în retail cu plan de expansiune la nivel național

Grupul imobiliar ICD, controlat de familia Sorina, Daniel și Ionuț-Iulian Chitafes, lucrează acum la un prim proiect de retail în localitatea brașoveană Târlungeni, pe care îl va închiria o multinațională din sectorul alimentar, și intenționează să își creeze un portofoliu de astfel de proiecte extins la nivel național.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

„Pe termen mediu și lung, viziunea noastră este clară: dorim să generăm mai mulți piloni de venit pasiv. Ne propunem să investim în dezvoltarea de galerii comerciale și parcuri fotovoltaice, proprietăți care să genereze venituri recurente și să consolideze forța financiară a grupului“, a declarat, pentru Profit.ro, Daniel Chitafes, General Manager al ICD Real Estate Development.

Profit.ro a anunțat deja că familia Chitafes intră pe piața energiei regenerabile cu planul de a dezvolta un portofoliu de proiecte de stocare a energiei în baterii, cu o capacitate totală de 2 GWh.

EXCLUSIV Una din ultimele fabrici de la Pipera, la vânzare. Transilvania Investments Alliance discută tranzacția. Devine afacere imobiliară CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Una din ultimele fabrici de la Pipera, la vânzare. Transilvania Investments Alliance discută tranzacția. Devine afacere imobiliară

Proprietarii ICD Group au gestionat, în cei 18 ani de activitate, investiții cumulate de peste 100 milioane euro.

Familia Chitafes a fost implicată alături de Robert Alexandru Andrei și Cătălin Silviu Stan în dezvoltarea ansamblului rezidențial Ela Cotroceni, cu circa 300 de apartamente. În acest proiect au investit și oamenii de afaceri Constantin Duluțe și Lucian Zlate.

Nișă atractivă

Numai în acest an o serie de investitori imobiliari au anunțat că vor intra pe piața parcurilor de retail. One United Properties s-a asociat cu Bogdan Macovei, fostul director de expansiune al Kaufland și Lidl, cu planul de a dezvolta o rețea națională extinsă de parcuri de retail.

Global Vision, compania lui Sorin Preda, și-a făcut intrarea pe acest sector cu un proiect în Oradea, care va găzdui un magazin Atac Hiper Discount, parte a unui plan de investiții ce depășește 150 de milioane de euro.

Omul de afaceri Ovidiu Andrieș, unul dintre acționarii Dinamo, s-a asociat cu platforma de investiții imobiliare comerciale SyndiFi într-un proiect de parc de retail aflat în construcție tot în Oradea. Aceasta este prima investiție directă în sectorul de retail realizată de Andrieș.

One United Properties cumpără un teren de 1,4 hectare în zona Lacului Tei FOTO CITEȘTE ȘI One United Properties cumpără un teren de 1,4 hectare în zona Lacului Tei FOTO

De asemenea, fostul ministru pentru Mediul de Afaceri Ilan Laufer, împreună cu omul de afaceri Hamza Karimov, fostul CEO al SOCAR Petroleum, dezvoltă un complex comercial în Otopeni care aduce pe piață un nou concept de food court în aer liber. Investitorii planifică extinderea conceptului și în alte localități.

Dezvoltarea unor portofolii cu magazine închiriate a devenit o practică tot mai atractivă printre investitorii imobiliari, în contextul în care specialiștii spun că sunt familii cu economii care în loc să facă plasamente în apartamente pe care să le închirieze, preferă să cumpere un magazin închiriat de Penny sau Lidl, care să le aducă niște venituri pasive.

Stocul total de spații de retail din România a ajuns la 4,62 milioane de metri pătrați, în condițiile în care în 2024 au fost construite proiecte noi cu o suprafață cumulată de aproximativ 180.000 metri pătrați, în scădere cu 15% față de nivelul record din 2023, potrivit datelor companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Dezvoltatorii au finalizat anul trecut 14 proiecte de retail, reprezentând atât scheme noi, cât și extinderi ale unora existente. Peste 64% din suprafața de spații de retail livrate în 2024 a fost în parcuri de retail, restul în proiecte de tip mall.

Pitești, Ploiești, Giurgiu, Crevedia, Hunedoara, Bistrița, Sinaia, Râmnicu Vâlcea se numără printre orașele care au beneficiat de astfel de investiții în 2024.

Bani din retail

Românii au cheltuit anul trecut aproximativ 40 de miliarde de euro în marile rețele de retail, sumă cu 7,1% mai mare comparativ cu 2023. Ritmul de creștere a încetinit în 2024 comparativ cu 2023 (11,1% față de 2022), dar s-a menținut peste rata medie a inflației, potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2025, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, pe baza rezultatelor financiare a 123 companii din 13 domenii diferite. 

EXCLUSIV FOTO Paco Media își vinde terenul pe care desfășoară producția pentru a face loc unui proiect rezidențial CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Paco Media își vinde terenul pe care desfășoară producția pentru a face loc unui proiect rezidențial

În continuare cea mai mare parte a cheltuielilor sunt realizare în supermarketuri și hipermarketuri – 24 miliarde de euro, reprezentând 60,3% din total, segment care însă a înregistrat o creștere a vânzărilor de doar 5,2%, sub rata medie a inflației care anul trecut s-a situat la 5,6%.

A doua cea mai mare pondere a cheltuielilor realizate de români în 2024 a fost în magazinele de bricolaj (4,3 miliarde de euro, respectiv 10,9%), acestea fiind urmate de electro-IT (3,6 miliarde euro, respectiv 9,1%) și modă (2,5 miliarde de euro, 6,2%). Cele mai mici ponderi în coșul de cumpărături sunt deținute de cheltuielile pentru activități de divertisment – cinema, locuri de joacă pentru copii, centre multifuncționale (Therme București), segment nou inclus în studiul realizat anual.

Bijuteriile (237 milioane euro, 0,6% din vânzările totale), magazinele de încălțăminte (410 milioane de euro, 1%) și cele de cosmetice (569 milioane de euro, 1,4%) au înregistrat de asemenea printre cele mai mici ponderi în sumele cheltuite de români în 2024.

EXCLUSIV Familia Chitafes intră în retail cu plan de expansiune la nivel național
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0811 +0.0028+0.06 %
1 USD4.3247 -0.0091-0.21 %
1 GBP5.8159 -0.0058-0.10 %
1 CHF5.4253 -0.0136-0.25 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite