Gap va separa de grup cea mai profitabilă marcă a sa, old Navy, și va închide 230 de magazine de îmbrăcămine ale mărcii proprii, în cadrul unuia dintre cele mai ample programe de restructurare ale sale, informație care a dus joi la creșterea prețului acțiunilor cu 25%, transmite Reuters.
Brandurile grupului au înregistrat evoluții contrastante. În timp ce marca Old Navy atrage o bază largă de clienți datorită prețurilor mici, brandul mai specializat Gap are probleme din cauza concurenței și a schimbării tendințelor, scrie News.ro.
”Este clar că modelul de afaceri al Old Navy și clienții s-au îndepărtat tot mai mult de brandurile noastre specializate”, a afirmat președintele Gap, Robert Fisher, într-un comunicat.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cele 230 de magazine Gap pe care compania intenționează să le închidă în următorii doi ani, alături de alte 68 închise deja, reprezintă aprope jumătate de magazinele sale.
Compania va crește în același timp cheltuielile de marketing și de dezvoltare a unor produse noi pentru brandul Gap, dar directorul general Art Peck nu a spus că brandul este în redresare.
”Am vorbit în trecut despre redresare și mi-am înghiți cuvintele. Nu o voi mai face. Ce îmi doresc pentru viitor este o îmbunătățire continuă, sunt destul de optimist și mulțumit de ceea ce văd”, a afirmat Peck.
Gap, Athleta, Banana Republic și restul mărcilor care vor rămâne după separarea Old Navy vor fi incluse într-o companie nouă, care nu a fost încă numită.
Separarea Old Navy într-o companie listată la bursă, care nu va implica cheltuieli fiscale pentru investitori, va fi probabil finalizată în 2020.
Peck va deține aceeași funcție în noua companie, în timp ce directorul general al Old Navy, Sonia Syngal, își va păstra poziția în compania independentă.
Old Navy are vânzări anuale de circa 8 miliarde de dolari, iar restul brandurilor au venituri combinate de 9 miliarde de dolari.