GRAFIC După un prim trimestru limitat în livrări de spații de retail modern, restul anului se anunță activ, cu proiecte noi de circa 120.000 metri pătrați

GRAFIC După un prim trimestru limitat în livrări de spații de retail modern, restul anului se anunță activ, cu proiecte noi de circa 120.000 metri pătrați
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 mai 2024

Piața spațiilor de retail a început timid acest an din punct de vedere al activității de dezvoltare, însă pentru restul anului este preconizată o revenire, în condițiile în care sunt anunțate să fie livrate proiecte cu o suprafață totală de circa 120.000 metri pătrați.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, imobiliare.ro, Meta Estate, Nordis
25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics

Un singur proiect a fost finalizat în primul trimestru al anului, cu o suprafață de 5.000 metri pătrați, respectiv Cometex Hunedoara, înregistrându-se astfel cel mai redus nivel trimestrial al livrărilor din T1 2020.

EXCLUSIV Lidl a vândut, cu scopul închirierii, 9 proiecte de magazine în România către un magnat imobiliar britanic, cu legături strânse cu Familia Regală CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Lidl a vândut, cu scopul închirierii, 9 proiecte de magazine în România către un magnat imobiliar britanic, cu legături strânse cu Familia Regală

Luna aprilie a venit însă cu lansarea unui proiect important – Argeș Mall din Pitești (51.000 metri pătrați) dezvoltat de Prime Kapital în parteneriat cu MAS Real Estate, iar pentru restul anului urmează să fie finalizate noi scheme de retail, în special în afara Bucureștiului, în orașe precum Pitești, Sibiu sau Râmnicu Vâlcea.

Prime Kapital – MAS Real Estate, Oasis Consulting sau Cometex sunt printre cei mai activi dezvoltatori de pe piața locală având în vedere planurile anunțate pe termen scurt.

Primul trimestru a fost sărac în livrări noi în toată Europa Centrală și de Est, unde au fost finalizate proiecte cu o suprafață de până la 150.000 metri pătrați, Polonia și Bulgaria cumulând 73% din acest total. Proiectele de tip parcuri de retail au fost preferatele dezvoltatorilor în întreaga regiune, inclusiv în România, reprezentând peste 95% din oferta nouă din primul trimestru.

FOTO Burger King, acum cu un nou francizat, continuă extinderea în România CITEȘTE ȘI FOTO Burger King, acum cu un nou francizat, continuă extinderea în România

La finalul primului trimestru, aproape un milion de metri pătrați de proiecte de retail erau în diferite faze de construcție la nivel regional, din care în Polonia aproape 400.000 metri pătrați, în România peste 250.000 metri pătrați, în Bulgaria – 164.000 metri pătrați și în Cehia – 105.000 metri pătrați.

”Dacă ne uităm la perspectivele pe termen mediu și scurt, România va fi, după Polonia, al doilea cel mai mare beneficiar de noi proiecte de retail din Europa Centrală și de Est (CEE). Piața locală are potențial de a absorbi aceste investiții având în vedere densitatea medie de spații de retail comparativ cu alte țări din CEE, dar și evoluția puterii de cumpărare în contextul creșterilor salariale preconizate pentru următorii ani și a trendului descrescător al inflației. În același timp, pe lângă investițiile în proiecte noi, dezvoltatorii vor continua să renoveze și să upgradaze proiectele existente, mai ales pe cele de tip mall, pentru a le aduce la nivelul cerințelor actuale ale chiriașilor și pentru a rămâne relevante pe piață, având în vedere că circa 70% din stocul de spații de retail din mall-uri a fost construit în urmă cu peste 10 ani”, spune Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.

Unul dintre cei mai importanți producători de tăiței instant din Coreea de Sud vine în România CITEȘTE ȘI Unul dintre cei mai importanți producători de tăiței instant din Coreea de Sud vine în România

GRADUL DE SATURAȚIE A PIEȚEI DIN EUROPA CENTRALĂ ȘI DE EST (CEE)

GRAFIC După un prim trimestru limitat în livrări de spații de retail modern, restul anului se anunță activ, cu proiecte noi de circa 120.000 metri pătrați

Chiriile centrelor comerciale s-au menținut constante la un nivel maxim de 80-85 de euro/mp/lună în București, în timp ce în orașele secundare precum Cluj - Napoca, Timișoara, Iași și Constanța, acestea ajung la 50-65 euro/mp/lună, iar în cele terțiare la 30-35 euro/mp/lună.

viewscnt
Afla mai multe despre
retail
magazine