GRAFIC Inflația și intensificarea consumului ridică piața bunurilor de larg consum

GRAFIC Inflația și intensificarea consumului ridică piața bunurilor de larg consum
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 aug 2018

Piața bunurilor de larg consum a crescut în prima jumătate a acestui an cu 8,4% față de perioada similară din 2017, creștere determinată de inflație și de intensificarea volumelor cumpărate, arată un studiu realizat de GfK.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Din perspectiva comportamentului de cumpărare, familiile din România au achiziționat mai des bunuri de larg consum pentru acasă și au plătit cu aproape 5% mai mult la o vizită în magazin. În primele 6 luni, o familie a cheltuit în medie 3,500 de lei pentru bunurile de folosință curentă, cu 270 de lei mai mult decât în primele 6 luni ale anului trecut.

FOTO Carrefour a adus ca CEO pentru România un fost inspector de finanțe, din pepiniera care i-a format pe actualul președinte al Franței Emmanuel Macron, pe Jean-Claude Trichet și pe Pascal Lamy CITEȘTE ȘI FOTO Carrefour a adus ca CEO pentru România un fost inspector de finanțe, din pepiniera care i-a format pe actualul președinte al Franței Emmanuel Macron, pe Jean-Claude Trichet și pe Pascal Lamy

Produsele de îngrijire personală au fost cumpărate mai des și au înregistrat cea mai importantă creștere în prima jumătate a anului (+14%, în valoare). Și produsele pentru îngrijirea locuinței au înregistrat o creștere de două cifre (+10%), influențate de coșuri mai mari achiziționate la un act de cumpărare. Alimentele (inclusiv cele proaspete) au avut o evoluție în linie cu media pieței (de aproximativ 9%), în timp ce segmentul de băuturi a crescut, însă într-un ritm mai redus (+6%).

GRAFIC Inflația și intensificarea consumului ridică piața bunurilor de larg consum


Comerțul modern a câștigat în continuare teren în fața celui tradițional. În prima jumătate a anului, românii au lăsat în aceste tipuri de formate mai mult de 60% dintre cheltuielile lor pentru bunuri de larg consum. Dintre acestea, cele mai dinamice din perspectiva creșterii cotei de piață au fost supermarketurile, urmate de magazinele de tip discount și de cele de proximitate. Hipermarketurile rămân în continuare cel mai important canal din perspectiva cotei de piață, dar sunt afectate de evoluția pozitivă a celorlalte tipuri de formate de retail. 

GRAFIC Inflația și intensificarea consumului ridică piața bunurilor de larg consum

viewscnt
Afla mai multe despre
bunuri de larg consum
inflatie
gfk