Casele de modă au restricționat capacitatea comercianților terți independenți cu care lucrează de a-și stabili propriile prețuri de vânzare cu amănuntul online și offline pentru produsele create și vândute de Gucci, Chloé și Loewe sub respectivele lor mărci, potrivit Comisiei.
“Acest tip de comportament anticoncurențial crește prețurile și reduce opțiunile consumatorilor”, arată Executivul UE într-un comunicat.
Cele trei companii au fost amendate în total cu 157 milioane de euro.

Companiile au cooperat cu investigațiile Comisiei, Gucci și Loewe beneficiind de reducerea amenzilor inițiale cu 50%, în timp ce amenda impusă Chloé a fost redusă cu 15%.
Gucci a fost sancționată în final cu 119,67 milioane de euro, Chloé cu 19,69 milioane de euro, iar Loewe cu 18 milioane de euro.
“Toate cele trei companii de modă au cooperat cu investigațiile Comisiei, recunoscând în mod expres faptele și încălcările normelor antitrust ale UE, ceea ce a permis Comisiei să încheie cazurile în cadrul procedurii de cooperare antitrust”, precizează Comisia.