Indicatorul Climatului de Consum, în scădere în România în martie 2020

Indicatorul Climatului de Consum, în scădere în România în martie 2020
scris 14 apr 2020

Indicatorul Încrederii Consumatorului a avut o evoluție descrescătoare, în martie 2020, atât în România cât și în Uniunea Europeană, în contextul economic marcat de impactul epidemiei de Covid-19, arată o analiză realizată de GfK.

"Pe parcursul anului 2019, încrederea consumatorilor în economia românească a înregistrat o creștere importantă până în luna decembrie 2019, când indicatorul Încrederii Consumatorului a atins valori peste media europeană (-4,6 în România și -7 media în Uniunea Europeană). În martie 2020, contextul economic marcat de impactul Covid-19 determină o evoluție descrescătoare atât în România, unde Indicatorul Încrederii Consumatorului ajunge la -11,1, cât și în Uniunea Europeană unde ajunge la valoarea de -10,4", se spune în comunicat.

Hornbach: Criza generată de Covid-19 aruncă o umbră asupra viitorului CITEȘTE ȘI Hornbach: Criza generată de Covid-19 aruncă o umbră asupra viitorului

Potrivit studiului, indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor, mai ales viitorul economiei, unde doar 14,8% cred într-o evoluție pozitivă și rata șomajului, unde 11,5% dintre români spun că aceasta va scădea în anul 2020, scrie Agerpres.

De asemenea, românii sunt pesimiști atunci când vine vorba despre așteptările privind situația propriilor finanțe. În martie 2020, 24,1% dintre români considerau că vor avea o îmbunătațire financiară în 2020, în timp ce în decembrie 2019, 27,9% considerau că vor avea o îmbunătățire financiară a propriei gospodării în 2020.

Conform analizei, consumatorii sunt reticenți și când vine vorba despre intenția de economisire în viitor. În decembrie 2019, 35,4% dintre români își exprimau intenția de economisire în viitor, iar în martie 2020 31,8% consideră că este un moment bun să economisească.

În martie 2020 cei mai mulți români (43%) au declarat că își vor micșora bugetul pentru achiziții precum mobilă, mașină de spălat etc., 35% dintre români că își vor menține constant bugetul pentru astfel de achiziții și doar 16,5% dintre români și-au exprimat intenția de a investi mai mult decât până acum.

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
consum
retail