Investitorul activist Dan Loeb a acumulat o participație de 3,5 miliarde dolari la Nestle

Investitorul activist Dan Loeb a acumulat o participație de 3,5 miliarde dolari la Nestle
scris 26 iun 2017

Investitorul activist Dan Loeb a acumulat o participație în valoare de 3,5 miliarde de dolari la Nestle, aceasta fiind cea mai mare achiziție făcută vreodată de fondul său de hedging Third Point, transmite Bloomberg.

Third Point deține circa 40 de milioane de acțiuni la grupul elvețian Nestle, potrivit unei scrisori adresate investitorilor, publicată duminică, scrie News.ro.

Fondul Third Point a încurajat Nestle să vândă o participație deținută la L’Oreal, să se împrumute mai mult pentru răscumpărarea de acțiuni și să adopte o țintă oficială de profitabilitate, între alte sugestii.

”Este rar să întâlnești o companie de capitatea Nestle care să aibă atâtea direcții de îmbunătățire”, a scris Third Point, a cărei participație la grup include opțiuni și este deținută prin intermediul unui vehicul special de investiții.

KFC Germania, după filmarea de pe Turnul Chindiei: Nu ne-am imaginat niciodată că vom ofensa locuitorii din Târgoviște. Compania nu spune însă dacă va mai folosi sau nu clip-ul CITEȘTE ȘI KFC Germania, după filmarea de pe Turnul Chindiei: Nu ne-am imaginat niciodată că vom ofensa locuitorii din Târgoviște. Compania nu spune însă dacă va mai folosi sau nu clip-ul

Investiția făcută de Third Point sporește presiunile asupra directorului general al Nestle, Mark Schneider, după ce creșterea vânzărilor din 2016 a încetinit la cel mai redus ritm din ultimul deceniu, iar prețul acțiunilor Nestle a rămas în ultimii ani în urma titlurilor altor producători mari de bunuri de consum.

Pentru Loeb, Nestle reprezintă nu doar cea mai mare investiție făcută de Third Point de la înființarea fondului, în 1995, ci și cea mai mare companie la care vrea îmbunătățirea câștigurilor acționarilor.

Un reprezentant al Nestle, care la sfârșitul săptămânii trecute avea o capitalizare de 263 de miliarde de dolari, nu a comentat imediat informațiile.

Potrivit Third Point, Nestle, ale cărui produse includ de la cafeaua Nespresso la alimentele pentru copii Gerber, ar trebui să evalueze cele peste 2.000 de branduri pe care le deține și să reducă expunerea la cele neperformante.

Grupul ar trebui să adopte o țintă oficială pentru creșterea marjei de profit operațional la 20%, până în 2020, de la aproximativ 15% în 2016, și să se împrumute mai mult pentru răscumpărarea de acțiuni.

Third Point mai consideră că este momentul ca Nestle să vândă participația de 23,2% deținută la L’Oreal, echivalentă cu  circa 27 de miliarde de dolari, potrivit datelor Bloomberg.

viewscnt
Afla mai multe despre
dan loeb
nestle