Jumbo a cumpărat noi terenuri în România. Singura deschidere “rămasă în picioare”

Jumbo a cumpărat noi terenuri în România. Singura deschidere “rămasă în picioare”
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 29 sep 2021

Retailerul de jucării și decorațiuni Jumbo se pregătește să lanseze operațiunile la noul hipermarket din Craiova, singura deschidere de magazin “rămasă în picioare” în acest an după problemele generate de restricțiile din pandemie și de întreruperile din lanțul de aprovizionare. Grupul elen spune însă că nu a renunțat la investiții și vrea să se extindă în Iași și Sibiu, cumpărând deja terenuri pentru noi magazine, relevă date analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Hipermarketul din Craiova, inițial programat pentru lansare în 2020 dar amânat pentru acest an pe fondul pandemiei, va fi inaugurat până la finele anului, compania începând deja recrutările de personal.

Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, ING, Telekom România, Altex și programată pentru 30 septembrie.

Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI

Tot la Craiova, Jumbo urma să construiască și un depozit și birouri de servicii pentru departamentul românesc al magazinului online e-Jumbo, în suprafață totală de 33.000 metri pătrați, însă investiția a fost amânată pentru anul viitor.

Decathlon: Vom asambla în România circa 1 milion de biciclete în acest an și 1,1 milioane anul viitor, căutăm parteneri; crește și producția de încălțăminte și echipament textil CITEȘTE ȘI Decathlon: Vom asambla în România circa 1 milion de biciclete în acest an și 1,1 milioane anul viitor, căutăm parteneri; crește și producția de încălțăminte și echipament textil

“Deși grupul nu și-a redus investițiile, lipsa de produse din cauza întreruperii lanțului de aprovizionare duce la amânarea lansării operațiunilor la noile magazine și depozite, precum și a magazinului online din România. Excepție face noul magazin din Craiova, România, a cărui deschidere este preconizată până la sfârșitul anului 2021, pentru care grupul a procedat deja la recrutarea personalului”, se arată într-un document Jumbo analizat de Profit.ro.

Jumbo a continuat achizițiile de teren pentru construcția de noi magazine în România. După cum a relatat Profit.ro recent, compania a cumpărat, în prima parte a anului, mai multe terenuri în județul Iași, achiziții similare fiind semnate acum și în Sibiu.

În total, investițiile Jumbo România în terenuri pentru noi magazine și depozite au atins 15,69 milioane de euro în prima jumătate a anului, față de achiziții de 3,5 milioane de euro în 2020.

La finele lunii iunie, Jumbo avea angajamente contractuale pentru construcția de clădiri (lucrări civile) în valoare de 12 milioane de euro în România. Potrivit companiei, viitoarele hipermarketuri din Iași și Sibiu vor avea o suprafață de aproximativ 14.000 metri pătrați fiecare.

Jumbo și-a majorat vânzările din România cu 35% la jumătate anului, de la 53,7 milioane de euro în perioada similară din 2020 la 72,47 milioane de euro, cele 14 hipermarketuri de pe piața locală contribuind cu 23,10% la veniturile grupului.

Apa îmbuteliată, scumpiri record ca urmare a noilor prețuri la energie, ambalaje și combustibili CITEȘTE ȘI Apa îmbuteliată, scumpiri record ca urmare a noilor prețuri la energie, ambalaje și combustibili

Grupul a raportat vânzări consolidate de 313,77 milioane de euro în primul semestru, în creștere cu 12,5% raportat la intervalul similar al anului trecut.

În Grecia, principala piață a grupului, vânzările au urcat cu 4%, la 175,28 milioane de euro, în timp ce vânzările din Cipru și Bulgaria au avansat cu 17%, respectiv 18%.

Retailerul elen a obținut un profit înainte de taxe de 82,2 milioane de euro, cu 34,7% mai mare comparativ cu primul semestru din 2020. Subsidiara din România a raportat un câștig de 23,17 milioane de euro, în urcare cu 51,2%, și a contribuit cu 23,48% la rezultatul grupului.

Grupul a încasat, în primul semestru, dividende de 50 milioane de euro de la subsidiara din România, pentru profiturile înregistrate între 2013 și 2018.

Jumbo deține 80 de magazine fizice, în Grecia (52), România (14), Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online. Retailerul de jucării și decorațiuni este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.

viewscnt
Afla mai multe despre
jumbo romania
jumbo craiova
jumbo sibiu
deschidere magazin
jumbo iasi
vanzari jucarii jumbo