Retailerul grec de jucării Jumbo, prezent cu o rețea de 20 de hipermarketuri în România, își pregătește intrarea într-un nou oraș din țară, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
România este cea mai mare piață pentru Jumbo în afara Greciei, având deja pe piața locală 20 de magazine: 5 în București-Ilfov, 2 în Oradea, 2 în Timișoara și câte un magazin în orașele Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila, Brașov, Craiova, Sibiu și Iași. Compania operează și magazinul online e-jumbo.ro.
Noul hipermarket din țară va fi construit în Baia Mare. Acordul pentru dezvoltarea proiectului este în curs de derulare.

În următorii 8 ani, Jumbo vrea să dubleze numărul magazinelor din România.
Grupul grec a deschis primul hipermarket din România în 2013, în prezent ajungând la peste 1.700 de angajați pe piața locală.
Pentru a controla cheltuielile operaționale, Jumbo precizează că achiziționează selectiv spațiile comerciale în care activează, având ca obiectiv utilizarea optimă a activelor și îmbunătățirea rentabilității capitalului investit.
Astfel, între 2021 și 2024, Jumbo a investit aproximativ 39 milioane de euro în achiziția a 5 magazine în Grecia și România, pe care le închiria anterior.
De la începutul anului, Jumbo a cumpărat încă două magazine închiriate în Grecia, alte două fiind în curs de achiziție.
Grupul grec a dezvoltat până acum o rețea de 89 de magazine în Grecia, Cipru, Bulgaria și România, iar, odată cu finalizarea achizițiilor menționate, proprietățile deținute vor reprezenta 70% din rețea.

Jumbo a raportat o creștere de 8% a vânzărilor consolidate în primele opt luni ale anului, cu performanțe pozitive în august pe toate piețele în care activează, “în pofida unui mediu internațional dificil, marcat de presiuni inflaționiste, creșterea fiscalității (TVA) în România și incertitudinea generală a pieței”.
Vânzările Jumbo în România au crescut, în ritm anual, cu aproximativ 8% în august și cu circa 7% în primele opt luni.
În 2024, grupul a obținut vânzări nete de 252,2 milioane de euro pe piața românească, în urcare cu 9,13% raportat la anul anterior. România a contribuit cu aproape 22% la vânzările grupului.