Kraft Heinz urmărește o fuziune cu Unilever, deși gigantul anglo-britanic a respins o primă propunere, în valoare de 143 miliarde dolari

Kraft Heinz urmărește o fuziune cu Unilever, deși gigantul anglo-britanic a respins o primă propunere, în valoare de 143 miliarde dolari
scris 17 feb 2017

Grupul american Kraft Heinz, al cincilea mare jucător din industria alimentară, a anunțat vineri că a propus o fuziune cu gigantul anglo-olandez Unilever, numărul doi mondial în funcție de vânzări, propunere care a fost refuzată de Unilever. Oferta, care evaluează Unilever la 115 miliarde lire sterline (143 miliarde dolari), "nu are niciun merit strategic sau financiar pentru acționari", potrivit Unilever.

Kraft Heinz a oferit acționarilor Unilever 50 dolari în numerar și acțiuni pentru fiecare acțiune deținută. Oferta "subevaluează în mod fundamental Unilever", au declarat reprezentanții grupului anglo-olandez, precizând că propunerea nu are niciun merit financiar sau strategic pentru acționari. "Unilever nu vede niciun motiv pentru discuții viitoare".

În pofida refuzului, Kraft Heinz “este interesat să colaboreze pentru ajungerea la o înțelegere în privința termenilor unei tranzacții”, a arătat grupul american, citat de MarketWatch și Reuters.

Acțiunile Kraft Heinz, companie creată în 2015, în urma fuziunii dintre Kraft Foods Group și Heinz, s-au apreciat vineri cu 4,8% în tranzacțiile premarket, în timp ce cotația Unilever a crescut cu aproape 13% pe bursa de la Londra și cu 10% la New York.

Disney va organiza un eveniment ”Star Wars” pe 1 septembrie, la miezul nopții, pentru a lansa o colecție de jucării CITEȘTE ȘI Disney va organiza un eveniment ”Star Wars” pe 1 septembrie, la miezul nopții, pentru a lansa o colecție de jucării

Kraft Heinz a precizat că nu se știe sigur dacă va înainta o propunere oficială de fuziune cu Unilever.

Un eventual acord între cele două grupuri ar aduce sub aceeași umbrelă mărci precum ketchup-urile Heinz,  maionezele Hellmann's și supele Knorr. Grupul rezultat ar avea o capitalizare de peste 230 miliarde de dolari.

Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală și a locuinței, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 169.000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 52.7 miliarde euro în 2016. Unilever are mai mult de 400 de branduri în portofoliu, printre care Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum și Axe.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
kraft heinz
unilever
fuziune
propunere