Mega Image pierde procesul în care a contestat o amendă record

Mega Image pierde procesul în care a contestat o amendă record
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 9 ian 2024

Lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate Mega Image, parte din grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, a pierdut la prima instanță procesul în care a contestat o amendă de 10,08 milioane de lei, aplicată în iulie 2022 de către Consiliul Concurenței, cu argumentul că ar fi furnizat informații inexacte privind prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Sentința Curții de Apel București nu este definitivă și poate fi atacată cu recurs.

Autoritatea de concurență a transmis anterior că a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază și a constatat că ar fi existat anumite neconcordanțe în răspunsul transmis de Mega Image.

Spre exemplu, în cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la prețul indicat, conform sursei citate.

Vânzările interne de cozonaci merg lent, exportul a explodat CITEȘTE ȘI Vânzările interne de cozonaci merg lent, exportul a explodat

"Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii", a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Mega Image a raportat în 2022 o cifră de afaceri de 8,71 miliarde de lei și un profit net de 139,65 milioane de lei, ambii indicatori financiari fiind în creștere față de anul precedent.

viewscnt
Afla mai multe despre
mega image
consiliul concurenței
dosar
sentinta
instanta