Nestle a crescut prețurile cu 9,8% în primul trimestru, atribuind acest lucru ”inflației semnificative”

Nestle a crescut prețurile cu 9,8% în primul trimestru, atribuind acest lucru ”inflației semnificative”
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 apr 2023

Grupul de bunuri de larg consum Nestle a mărit prețurile cu 9,8% în primul trimestru, atribuind acest lucru ”inflației semnificative a costurilor”, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Compania cu sediul în Elveția a raportat marți venituri din vânzări în creștere cu 5,6% în perioada de trei luni, ajungând la 23,5 miliarde de franci elvețieni (26,49 miliarde dolari), cu puțin peste estimarea consensului analiștilor, scrie News.ro.

CONFIRMARE Carrefour - în ultima etapă pentru a prelua operațiunile cora în România CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Carrefour - în ultima etapă pentru a prelua operațiunile cora în România

Dar volumele vânzărilor, listate ca ”creștere internă reală”, au scăzut cu 0,5%.

Compania a mărit prețurile cu 8,2% anul trecut și a înregistrat volume de vânzări în creștere cu 0,1%.

Majorările au avut loc în timp ce consumatorii se luptă cu prețuri mult mai mari la alimente, produse de bază pentru gospodărie și nu numai.

În timp ce inflația generală anuală a încetinit la 2,9% în Elveția, aceasta rămâne la 6,9% în zona euro și la 10,1% în Regatul Unit.

Nestle a spus că a înregistrat creșteri la anumite categorii, inclusiv gama Purina PetCare.

Cafeaua, pentru care grupul deține mărcile Nescafe, Nespresso și Starbucks, a înregistrat o creștere mare cu o singură cifră, în timp ce vânzările produselor de cofetărie, care includ KitKat, Smarties, Milky Bar și Quality Street, au crescut cu două cifre.

De asemenea, grupul a spus că a observat ”o degradare” limitată a consumatorilor legată de prețuri.

Firmele de bunuri de larg consum au crescut prețurile în general.

FOTO Compania americană din domeniul energiei regenerabile Ameresco țintește proiecte fotovoltaice de 1,5 GW în Europa, inclusiv în România CITEȘTE ȘI FOTO Compania americană din domeniul energiei regenerabile Ameresco țintește proiecte fotovoltaice de 1,5 GW în Europa, inclusiv în România

În ianuarie, CEO-ul Unilever, Alan Jope, a declarat pentru CNBC că compania a înregistrat ”o presiune extraordinară a costurilor de intrare” în anumite domenii, inclusiv agricultură, produse derivate din petrochimie, energie, transport și logistică.

El a spus, de asemenea, că se așteaptă ca companiile să ”depășească vârful inflației, dar nu la prețuri de vârf”.

Dar firmele s-au confruntat, de asemenea, cu acuzații de creștere a prețurilor bunurilor înainte de costurile de intrare, stimulând „inflația lăcomiei”.

Economiștii au observat că marjele corporative rămân puternice, în ciuda problemelor economice mai ample.

CEO-ul Nestle, Mark Schneider, a declarat marți, într-un comunicat, că ”eforturile de optimizare a portofoliului și stabilirea responsabilă a prețurilor au ajutat la compensarea presiunilor continue rezultate din doi ani de inflație a costurilor”.

Schneider a semnalat în februarie că vor urma noi creșteri ale prețurilor, spunând reporterilor că grupul a înregistrat o scădere ”masivă”, de aproximativ 2,60 puncte procentuale a marjei sale brute.

Cu toate acestea, președintele Nestle, Paul Bulcke, a declarat în martie, pentru ziarul elvețian Finanz und Wirtschaft, că presiunile asupra prețurilor se reduc.

Nestle și-a reafirmat marți previziunile pentru 2023, de o creștere organică a vânzărilor cu 6-8% și o marja operațională subiacentă de 17-17,5%.

viewscnt
Afla mai multe despre
nestle
preturi
alimente