Nestle: România are o cultură a cafelei în plină expansiune. Multinaționala și-a închis singura fabrică din România, dar nu exclude noi achiziții. “Închiderea a fost o decizie foarte dificilă, dar inevitabilă.”

Nestle: România are o cultură a cafelei în plină expansiune. Multinaționala și-a închis singura fabrică din România, dar nu exclude noi achiziții. “Închiderea a fost o decizie foarte dificilă, dar inevitabilă.”

Atana Škalko, Nestle Beverage

scris 9 feb 2021

Gigantul din industria alimentară Nestle, cel mai mare jucător de profil la nivel global, vrea să își extindă portofoliul de cafele solubile în România și să își consolideze afacerile pe piața locală în acest an, spun reprezentanții companiei pentru Profit.ro. Multinaționala elvețiană, care și-a închis, în 2019, singura fabrică din România, nu exclude însă noi achiziții pe viitor.

“La nivel local, vom continua să ne concentrăm pe pilonii noștri principali: investiții în angajați și în comunitatea locală și consolidarea relațiilor cu partenerii și retailerii. Desigur, continuăm să investim și în gama noastră de produse”, spune pentru Profit.ro Atana Škalko, Business Executive Officer (BEO) Beverage pentru Nestle în Europa de Sud-Est.

Nestle a închis, la începutul anului 2019, singura sa fabrică din România, aflată la Timișoara, cu o producție anuală de peste 10.000 tone de dulciuri și cafea.

5 to go țintește vânzări de 12 milioane de euro. “Ianuarie a fost o lună de avarie”. Plan - extinderea în străinătate după discuții anterioare pentru a intra pe piețele din Polonia, Bulgaria și Republica Moldova CITEȘTE ȘI 5 to go țintește vânzări de 12 milioane de euro. “Ianuarie a fost o lună de avarie”. Plan - extinderea în străinătate după discuții anterioare pentru a intra pe piețele din Polonia, Bulgaria și Republica Moldova

“Închiderea unității de producție din Timișoara a fost o decizie foarte dificilă și, la vremea respectivă, am făcut tot posibilul pentru ca tranziția să fie una cât mai ușoară pentru angajații noștri. Din păcate, activând într-o piață care trece prin schimbări rapide și care este caracterizată de noi modele de consum și lipsa forței de muncă, acest lucru a fost inevitabil, în pofida faptului că am analizat și chiar implementat toate alternativele posibile”, a comentat Skalko decizia.

Fosta fabrică a fost scoasă la vânzare anul trecut.

Chiar dacă Nestle nu are momentan planuri pentru noi achiziții în România, preocupările imediate vizând în special segmentul cafelei solubile, compania caută “întotdeauna” oportunități de dezvoltare.

“Obiectivul nostru principal este să menținem creșterea businessului, dar și să identificăm noi oportunități de investiții sau de dezvoltare. Rețeta pentru creștere în viitor se bazează pe capacitatea de a inova, iar marea oportunitate pentru dezvoltarea categoriilor în care suntem prezenți provine din decalajul actual dintre consumul local pe cap de locuitor și consumul mediu european”, spune Škalko.

Potrivit acesteia, piața cafelei din România are un potențial “imens” de dezvoltare, în special pe segmentul cafelei solubile.

“Cafeaua solubilă este al doilea cel mai consumat tip de cafea, în pofida preconcepțiilor greșite despre procesul de producție, care reprezintă o barieră în consum. În ultimele luni, categoria cafelei solubile din România a convins noi consumatori, ceea ce ne face să credem că, pe termen lung, vom putea arăta tuturor băutorilor de cafea că din cafeaua solubilă se poate prepara o ceașcă de cafea perfectă pentru fiecare gust”.

Agroland a deschis un nou magazin de tip Mega, investiție de 500.000 euro. “Am început 2021 în forță.” CITEȘTE ȘI Agroland a deschis un nou magazin de tip Mega, investiție de 500.000 euro. “Am început 2021 în forță.”

Comparativ cu alte țări din Europa de Sud-Est, România are “o cultură a cafelei în plină expansiune”, spune Škalko.

“Oamenii tind să experimenteze mai mult (cum ar fi utilizarea cafelei solubile pentru frappé-uri), dar caută și produse de specialitate. Pe de altă parte, în Croația, de exemplu, există o cultură a cafelei foarte bine dezvoltată, chiar dacă aceasta este considerată încă un bun de lux”.

Pandemia a afectat obiceiurile de cumpărare și în rândul amatorilor de cafea, care pun accent pe proximitatea magazinelor și disponibilitatea produselor online, în condițiile în care petrec mai mult timp acasă, dar și pe cantitate și preț.

“Am observat că achizițiile au devenit mai puțin frecvente, însă mai consistente, consumatorii având o sensibilitate mai mare la prețuri, fiind în același timp din ce în ce mai preocupați de sustenabilitatea cafelei lor preferate. Pe de altă parte, loialitatea față de brand s-a afirmat ca un aspect și mai important în ceea ce privește comportamentul consumatorilor: aceștia continuă să aleagă brandurile pe care le îndrăgesc și pe care le cumpărau oricum cel mai des”, notează Škalko.

Nestlé este un jucător puternic pe piața cafelei din România, unde concurează cu rivali ca Strauss și Kraft Foods. Multinaționala elvețiană a anunțat, recent, că a investit peste 320 de milioane de euro în proiecte globale de susținere a producției sustenabile de cafea sub umbrela Nescafe Plan, un plan de susținere a cultivatorilor de cafea, lansat în 2010.

În ceea ce privește piața românească, planurile pentru 2021 includ extinderea portofoliului de cafele solubile, precum și dezvoltarea canelelor de vânzări online.

“Vom continua să ne dezvoltăm portofoliul Nescafe cu opțiuni care să ofere cea mai bună cafea, potrivită pentru fiecare moment de consum și pentru fiecare tip de consumator. Acesta este un aspect prioritar în activitatea noastră și ne dorim ca portofoliul să includă alternative accesibile, sustenabile și diverse, astfel încât românii să se poată bucura de cafea, indiferent de preferințele lor”, precizează Škalko.

viewscnt
Afla mai multe despre
nestle romania
piata cafelei
cafea solubila
atana skalko
investitii nestle
pandemie
comportament consumatori