Vânzările retailerului suedez de haine și accesorii H&M în România au scăzut cu o cincime în anul fiscal 2020, în contextul în care restricțiile impuse pe fondul pandemiei au afectat puternic compania, în special în prima parte a anului, când majoritatea magazinelor au fost închise.

Cele 57 de magazine H&M de pe piața locală au raportat vânzări nete agreate de 2,116 miliarde de coroane suedeze (209,25 milioane euro) în perioada decembrie 2019-noiembrie 2020, cu 20% mai mici comparativ cu vânzări de 2,64 miliarde de coroane în anul fiscal anterior.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

În ultimul trimestru al anului fiscal (1 septembrie-30 noiembrie), H&M a obținut vânzări de 615 milioane de coroane (60,8 milioane euro), în scădere cu 16% față de intervalul similar din 2019.

În lei, vânzările H&M au scăzut cu 12% în ultimul trimestru și cu 18% la nivelul întregului an fiscal.

La nivelul grupului, H&M a raportat vânzări de 187,03 miliarde de coroane în anul fiscal 2020, în coborâre cu 20% (-18% în monede locale) de la 232,75 miliarde de coroane în 2019.

Profitul net s-a prăbușit cu aproape 91%, de la 13,34 miliarde de coroane la 1,24 miliarde de coroane (123 milioane euro), în pofida unei reveniri peste așteptări a vânzărilor în a doua jumătate a anului fiscal și până la apariția celui de-al doilea val al pandemiei de coronavirus, care a adus noi restricții și blocaje de activitate.

H&M a deschis 129 de magazine anul trecut și a închis 187 de unități. Strategia pentru acest an include închiderea a 350 de magazine și deschiderea a circa 100 de magazine noi.

La 30 noiembrie, rețeaua de magazine era formată din 5.018 de unități.