Notino a înregistrat anul trecut cele mai bune vânzări de la înființare

Notino a înregistrat anul trecut cele mai bune vânzări de la înființare
scris marţi, 13:28

Grupul Notino, retailer online ce comercializează parfumuri și produse de beauty din Europa, a înregistrat o cifră de afaceri anuală de 563 milioane de euro (14,5 miliarde de coroane cehești).  Aceasta reprezintă o creștere de aproape 194 milioane de euro (5 miliarde de coroane cehești) față de anul precedent, respectiv o creștere de 42% de la an la an. Ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%.      

Compania a livrat peste 12 milioane de pachete în întreaga Europă, iar în cadrul promoției Black Friday, cea mai aglomerată perioadă de dinaintea Crăciunului, a procesat un număr de 140.000 de colete, într-o singură zi. În medie, numărul de pachete procesate zilnic a fost, în acest an, de aproximativ 30.000.

Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online? CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?

În privința cifrei de afaceri, categoria cea mai puternică o constituie, în mod tradițional, parfumurile, situație valabilă și pentru anul 2020. De remarcat însă că această categorie a evoluat mai lent decât cosmeticele. În timp ce parfumurile au crescut cu 22% de la an la an, în cazul produselor de machiaj creșterea a fost de aproape 50%, iar în ceea ce privește cosmeticele pentru păr și îngrijirea tenului, cifra de afaceri a crescut cu 70%.

„Parfumurile reprezintă jumătate din performanța întregii companii și rămân în continuare forța motrice a încasărilor noastre. Anul trecut, însă, am văzut o creștere accelerată a categoriilor de cosmetice. Ne dăm seama că produsele cosmetice reprezintă ceea ce clienții noștri își doresc și au nevoie. De aceea, ne concentrăm acum pe extinderea ofertei de produse de machiaj și de cosmetice pentru păr și îngrijirea tenului“, a declarat Zbyněk Kocián, CEO Notino.

În total, Notino a vândut peste 55 milioane de produse.

Notino operează în prezent pe 24 de piețe, unde anul trecut a câștigat 3,5 milioane de clienți noi. Numărul total al clienților a depășit astfel 16,5 milioane. Compania și-a deservit până acum clienții din singurul centru de distribuție din Republica Cehă, dar în 2020 a deschis un al doilea centru logistic, în România.

„În contextul pandemiei de coronavirus, transporturile și circulația în Uniunea Europeană au fost îngreunate, creând o situație fără precedent. Pentru noi este important ca toți clienții noștri să își primească pachetele nu doar la timp, ci chiar mai rapid ca înainte”, a declarat Kocián, cu mențiunea că misiunea noului centru de distribuție din București este să ajute în acest sens. Centrul din România gestionează, de exemplu, livrările către Grecia sau Bulgaria, ceea ce apropie Notino de clienții din țări mai îndepărtate. „Credem că, datorită acestui pas, vom îmbunătăți și mai mult experiența consumatorilor cu platforma noastră. Descentralizarea gestionării și a depozitelor Notino reprezintă, în același timp, o importantă expansiune a companiei pe piețele externe", a adăugat Kocián.

Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online

În anul 2020, compania și-a extins rețeaua de magazine fizice, deschizând cel mai mare și mai modern magazin al său în centrul comercial Westfield Arkadia din Varșovia. Notino operează magazine fizice în 9 țări, inclusiv România, Ungaria și Austria.

În prezent, Notino activează pe 24 de piețe europene, unde operează, printre altele, 26 de magazine fizice. 

Grupul a fost fondat în 2004 de către antreprenorul de origine cehă Michal Zámec. Sediul logistic global al companiei se află în Brno (Cehia), iar firma are birouri în mai multe țări.

De la lansarea sa, grupul a activat în diversele piețe sub mai multe denumiri (de exemplu aoro.ro în România, sau parfums.cz în Cehia).

viewscnt
Afla mai multe despre
notino
parfum
cehia