O instanță franceză a decis că asigurătorul Axa trebuie să despăgubească un proprietar de restaurante pentru pierderile provocate de epidemia de coronavirus

O instanță franceză a decis că asigurătorul Axa trebuie să despăgubească un proprietar de restaurante pentru pierderile provocate de epidemia de coronavirus
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 mai 2020

O instanță din Paris a decis că asigurătorul Axa trebuie să îl despăgubească pe proprietarul unor restaurante pentru veniturile pierdute timp de două luni din cauza epidemiei de coronavirus, a anunțat vineri avocatul reclamantului, ceea ce ar putea deschide calea unui val de litigii similare, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Decizia este de interes pentru restaurantele, cafenelele și cluburile de noapte din Marea Britanie și Statele Unite, care vor să dea și ele în judecată companiile de asigurări care nu le-au despăgubit pentru politicile guvernelor de oprire a activității, scrie News.ro.

Axa a anunțat că va face apel.

După eliminarea obligației ca supermarket-urile să vândă 51% alimente românești: Instituțiile de stat, de la armată și școli până la penitenciare, obligate să cumpere doar produse fabricate în România CITEȘTE ȘI După eliminarea obligației ca supermarket-urile să vândă 51% alimente românești: Instituțiile de stat, de la armată și școli până la penitenciare, obligate să cumpere doar produse fabricate în România

Procesul a fost intentat de Stephane Manigold, care deține patru restaurante în Paris. Acesta a cerut în instanță ca Axa să îl despăgubească pentru pierderi, după ce guvernul a ordonat la jumătatea lunii martie închiderea barurilor și a restaurantelor, pentru a încetini răspândirea noului coronavirus.

Când a aflat verdictul la birou, Manigold a bătut palma cu un coleg, iar susținătorii săi au aplaudat.

”Aceasta este o victorie colectivă”, a declarat Manigold. Ulterior, acesta a plâns în timp ce vorbea cu reporterii în fața unuia dintre restaurantele sale închise.

Potrivit instanței, decizia administrativă de închidere a restaurantului se califică pentru despăgubirea de către compania de asigurări, conform unei clauze referitoare la pierderea provocată de întreruperea activității.

”Asta înseamnă că toate companiile cu aceeași clauză pot apela la asigurător”, a declarat avocatul lui Manigold, Anais Sauvagnac.

AXA a anunțat că un număr mic dintre clienții săi din sectorul ospitalității sunt acoperiți pentru pierderile provocate de COVID 19, pentru că au cumpărat o poliță specială. Dar majoritatea clienților din sector nu au polița respectivă și nu se califică pentru compensații.

Dacă toate pierderile provocate de COVID 19 ar fi acoperite de asigurări, asigurătorii francezi ar trebui să plătească despăgubiri de 20 de miliarde de euro pe lună, arată estimările din industria de profil.

Indiferent care va fi rezultatul procesului cu Axa, prelungirea litigiilor ar putea determina autoritatea franceză de reglementare a sectorului de asigurări să ceară companiilor de profil să aloce rezerve pentru compensarea riscurilor legale, a declarat un analist al agenției de rating Moody’s, Benjamin Serra, iar acest lucru le-ar afecta profitabilitatea în acest an.

viewscnt
Afla mai multe despre
axa
restauranta
covid-19