Piața articolelor de lux a crescut în 2018 până la 1,2 trilioane de euro

Piața articolelor de lux a crescut în 2018 până la 1,2 trilioane de euro
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 iun 2019

Piața articolelor de lux a crescut în 2018 cu 5%, la 1,2 trilioane de euro, datorită consumului accelerat din China, cu o clasă de mijloc în creștere, consumatorii din China acoperând în prezent 33% din achizițiile globale de articole de lux și se preconizează să atingă 46% din această piață, arată un studiu Coface. Totodată, prognozele sunt optimiste pentru această piață, în ciuda recesiunii economice globale așteptate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit acestuia, produsele contrafăcute, comerțul electronic, importanța consumatorilor din China reprezintă noi provocări pentru industria articolelor de lux, în contextul unei recesiuni economice globale, iar sănătatea acestei piețe e strâns legată de diverși factori globali, scrie News.ro.

Ioana Burcea, fiica proprietarului Paralela 45, intră pe segmentul de restaurante și deschide primul bistro gastronomic CITEȘTE ȘI Ioana Burcea, fiica proprietarului Paralela 45, intră pe segmentul de restaurante și deschide primul bistro gastronomic

"În ciuda presupusei rarități, sunt peste tot! Produsele de lux, de la șampanie la ceasuri, mașini, bijuterii, articole haute couture și produse cosmetice, sunt etalate ostentativ în magazine, pe ecrane și în spații publice, iar această omniprezență reflectă o sănătate economică care este uneori considerată insolentă în fața recesiunilor din alte industrii. Mult timp, piața articolelor de lux părea a fi o excepție neafectată de recesiune. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atât de simple", arată studiul.

Articolele de lux sunt caracterizate în mod tradițional de produse de înaltă calitate, la un preț ridicat pentru ”puținii aleși” care doresc să își etaleze statutul social. Cultivând raritate și excepționalitate, se adresează populației care se presupune că poate face față recesiunilor economice globale. Însă acest peisaj se schimbă cu o nouă populație, care vrea să își etaleze succesul.

În 2018, piața articolelor de lux a crescut cu 5%, la 1,2 trilioane de euro, datorită consumului accelerat din China, cu o clasă de mijloc în creștere: consumatorii din China acoperă în prezent 33% din achizițiile globale de articole de lux și se așteaptă să atingă 46% din piața globală de articole de lux, reprezentând atât o oportunitate, cât și o amenințare pentru industria articolelor de lux care va fi din ce în ce mai expusă incertitudinilor economice ale acestei clase de mijloc care este mai vulnerabilă la posibile pierderi ale puterii de cumpărare.

Piața articolelor de lux se confruntă și cu alte amenințări, cum este falsificarea. Piața este estimată să atingă 1,8 trilioane dolari în 2020, produsele contrafăcute provocând prejudicii de imagine și prejudicii financiare mărcilor vizate.

"Bazându-se pe aceeași dorință de recunoaștere socială, achiziția articolelor de lux contrafăcute afectează atât dezirabilitatea mărcii, cât și încrederea cumpărătorilor. De exemplu, un studiu din Marea Britanie a arătat că 66% dintre consumatorii care au achiziționat un produs contrafăcut în necunoștință, nu au mai avut încredere în marca respectivă și 44% dintre ei au încetat să mai cumpere produse ale mărcii respective, de frica contrafacerii", arată studiul Coface.

Pe de altă parte, unele bunuri contrafăcute sporesc reputația mărcii originale, din dorința de a deține un articol original al mărcii.

Comerțul electronic are și el un impact considerabil asupra industriei articolelor de lux. Deși a reprezentat doar 10% din vânzările din 2018, se așteaptă să crească la 25% în 2025. Cu toate acestea, multe mărci rezistă comerțului electronic, de frica contrafacerii pe de o parte (dacă se cunoaște faptul că marca nu vinde online, cumpărătorul are mai puține șanse să fie înșelat) însă mai presus de toate, pentru a menține legătura unică cu clientul, prin achiziția directă în magazine, un element cheie al loialității și diferențierii.

"Prin urmare, sănătatea pieței articolelor de lux este strâns legată de diverși factori globali și nu este complet deconectată de restul economiei. Prognozele sunt optimiste, în ciuda recesiunii economice globale așteptate (Coface estimează o activitate economică globală de 2,9% în 2019 față de 3,2% în 2018). Activitatea economică din China, comerțul electronic și produsele contrafăcute din China reprezintă riscuri care pot afecta negativ piața articolelor de lux, dar care în același timp, pot crea oportunități. Rămâne la latitudinea mărcilor de lux să rămână vigilente în menținerea specificității lor, ținând cont de evoluția mediului în care activează", spun reprezentanții Coface.

În 2017, Coface avea aproximativ 4.100 de angajați în 100 de țări și înregistreză o cifră de afaceri de 1,4 miliarde euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
articole de lux
coface