Piața românească de e-Commerce poate deveni a doua în CEE

Piața românească de e-Commerce poate deveni a doua în CEE
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 feb 2024

Valoarea pieței de e-Commerce (produse și servicii comandate online) se va situa în jurul a 11,5 miliarde de euro în 2024. Creșterea estimată pentru 2024 atât din calculele proprii, cât și din datele raportate de McKinsey și Statista se situează la ~16% față de anul recent încheiat, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
20 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

“Prognoza de creștere pentru 2024 poate fi susținută de comercianți prin optimizarea unor aspecte precum oferirea unei experiențe omnichannel prin aplicațiile mobile proprii, dar și prin integrarea unor tehnologii precum RPA și AI atât pentru a asigura o experiență personalizată consumatorilor, cât și pentru a lua decizii bune și rapide de business. Mai mult, aceste soluții îi vor ajuta să atingă eficiența operațională, adică procese scalabile cu soluții automate încorporate pentru livrare rapidă, asistență pentru clienți etc.”, consideră Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.

Mașinile și motocicletele care fac zgomot ar putea fi interzise în perioada de odihnă. Șoferii pot primi amenzi usturătoare CITEȘTE ȘI Mașinile și motocicletele care fac zgomot ar putea fi interzise în perioada de odihnă. Șoferii pot primi amenzi usturătoare

Potrivit previziunilor, în 2024 procesul de plată va reprezenta, în continuare, unul din pilonii importanți în ceea ce privește creșterea veniturilor pentru comercianții din online. Deși plata cu cardul - și în special plățile cu cardul salvat (Google Pay, Apple Pay și alte portofele digitale) – își vor menține creșterea constantă de 15%-20%, anul acesta vom asista cu siguranță la folosirea în e-Commerce a opțiunilor de plată Account-to-Account, cum sunt Open Banking sau Instant Payments. Totodată, opțiunile de plată în rate, de tipul BNPL și Slice, vor avea un grad de penetrare din ce în ce mai mare în mediul online datorită conceptului de rate online, direct pe cardul de debit, cu reținerea ulterioară a ratelor, deoarece sunt percepute de consumatori ca fiind simple și facile atât ca metode de plată, cât și ca gestionare a resurselor financiare.

Retrospectiva anului 2023 în e-Commerce-ul local

Anul trecut , piața locală de e-Commerce s-a situat la 9,8 miliarde euro, din care ~65% au reprezentat produsele / bunurile și ~35% serviciile.

În zona de bunuri, cele mai căutate în online au fost IT&home (65% din total), îmbrăcăminte (23%), produse alimentare (6%),  însă verticalele cu cele mai mari creșteri în tranzacții au fost fashion și beauty, mâncare comandată și produse alimentare. În zona de servicii, cele mai multe achiziții online s-au făcut în transport, inclusiv servicii de livrare (80%) și pachete turistice (14%), dar cele mai mari creșteri s-au înregistrat pe verticalele de divertisment și pachete turistice.

Tranzacție: AROBS achiziționează Infobest CITEȘTE ȘI Tranzacție: AROBS achiziționează Infobest

România s-a situat, în 2023, pe locul al treilea în e-Commerce-ul din Europa Centrală și de Est (CEE), după Polonia (cu o piață estimată la 27.8 miliarde dolari în 2023) și Cehia (13 miliarde dolari în 2023), dar cu mult înainte de Ungaria și Bulgaria, care au însumat 6 miliarde dolari.

Piața locală de comerț online reprezintă 11% din total retail, în timp ce în Polonia aceasta este de 7%, în Cehia de 14%, în Ungaria de 10% și în Bulgaria de 7%. Astfel, având în vedere ritmul de creștere economică a României, aceasta are șansa de a deveni al doilea operator din regiune în industria de e-Commerce, într-un viitor foarte apropiat.

viewscnt
Afla mai multe despre
e-commerce
mckinsey
payu