Consiliul Concurenței anunță că analizează tranzacția prin care grupul Schwarz, care operează în România rețelele de magazine Kaufland și Lidl, intenționează să preia 70% din magazinele La Cocoș.
”Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care grupul Schwarz intenționează să preia magazinele La Cocoș”, anunță autoritatea de concurență.
În același timp, autoritatea analizează și tranzacțiile prin care supermarketul La Cocoș SA intenționează să preia, prin intermediul unor contracte de închiriere, două spații comerciale situate în municipiul Arad, respectiv comuna Bradu, din județul Argeș.
Grupul Schwarz operează, în România, rețelele de magazine Kaufland și Lidl, fiind astfel prezent pe piața comerțului cu amănuntul de produse de consum curent, preponderent alimentare.

La Cocoș operează în prezent patru magazine în România, două în Ploiești, unul în București și unul în Brașov, prin intermediul cărora se comercializează produse de consum curent, preponderent alimentare.
În cadrul analizei, autoritatea de concurență va evalua impactul operațiunilor asupra consumatorului final și furnizorilor pe piața comercializării bunurilor de consum curent. În acest context, autoritatea invită retailerii și furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observații cu privire la achiziția notificată.
Conform prevederilor Legii concurenței (nr. 21/1996), aceste operațiuni trebuie autorizate de Consiliul Concurenței, care le va evalua în scopul stabilirii compatibilității lor cu un mediu concurențial normal și va emite decizii în termenele prevăzute de lege.
Eventualele observații și puncte de vedere pot fi transmise autorității de concurență în termen de 20 zile.