Este o premieră mondială, afirmă marca, acuzată în mod regulat de concurență neloială pentru că inundă piața cu produse la prețuri reduse vândute online.
În total vor fi deschise 6 magazine, începând din noiembrie. Vor fi mai întâi în cadrul BHV Marais din Paris, apoi alte cinci „treptat” în Galeries Lafayette din Dijon, Reims, Grenoble, Angers și Limoges.
Shein s-a aliat în acest scop cu Société des Grands Magasins (SGM), o societate imobiliară comercială care deține și exploatează în special BHV Marais și magazinele Galeries Lafayette.

„Această alianță este mai mult decât o simplă lansare – este un angajament de revitalizare a centrelor urbane din toată Franța, de restaurare a marilor magazine și de dezvoltare a oportunităților pentru industria franceză de confecții”, afirmă Shein, promițând „crearea a 200 de locuri de muncă directe și indirecte în Franța în cadrul SGM”.
Fondată în China în 2012 și având acum sediul în Singapore, Shein este în principal o marcă de îmbrăcăminte și accesorii, care se remarcă prin prețurile extrem de mici și marketingul agresiv.
Acuzată de poluare a mediului din cauza volumelor colosale comercializate și suspectată de condiții de muncă inumane – din cauza aprovizionării sale, în principal din China –, Shein se află, de asemenea, în vizorul industriei textile și vestimentare, atât franceze, cât și europene.

Sectorul reproșează gigantului asiatic o concurență neloială față de întreprinderile din Vechiul Continent, nerespectând normele europene în materie de mediu, drepturi sociale și siguranță a consumatorilor.
De asemenea, Shein profită de o măsură europeană care scutește de taxe vamale coletele mici, ceea ce îi permite să-și expedieze produsele la costuri reduse și complică munca autorităților vamale în ceea ce privește controalele.
Compania are 16.000 de angajați în întreaga lume și a realizat o cifră de afaceri de 23 de miliarde de dolari (20 de miliarde de euro) în 2022.
Cererea pentru produsele giganților chinezi de e-commerce Temu și Shein a scăzut semnificativ pe piața din SUA în vară, pe fondul tarifelor impuse de președintele Donald Trump pentru importurile din China și eliminarea facilității de minimis.

Ambele platforme au pierdut teren și în clasamentele din App Store-ul Apple. Temu avea în medie locul 132 în mai 2025, față de top 3 anul trecut, iar Shein a coborât la locul 60, de la top 10.
Scăderea numărului de utilizatori a coincis cu reducerea drastică a bugetelor de publicitate în SUA: în mai, cheltuielile publicitare ale Temu au scăzut cu 95% față de anul trecut, iar ale Shein cu 70%.
Seema Shah, vicepreședinte la Sensor Tower, a precizat că reducerea a fost vizibilă încă din aprilie, când bugetele scăzuseră deja cu 40% (Temu) și 65% (Shein) față de anul anterior.
Schimbări logistice
Ambele platforme au fost nevoite să își modifice modelele logistice odată cu impunerea tarifelor, renunțând la modelul de ”drop shipping”, care permitea livrarea directă de la furnizori chinezi către consumatori americani. În special Temu a început să dezvolte o rețea de depozite în SUA.

Rui Ma, fondator Tech Buzz China, a subliniat că aceste costuri și obstacole suplimentare au afectat clar strategia de publicitate și achiziție de clienți.
”Toate aceste costuri suplimentare și bariere de reglementare afectează clar perspectivele de creștere în SUA pentru aceste platforme,” a transmis ea prin e-mail.
Potrivit cercetărilor Tech Buzz China, un tarif de 50% ar fi limita peste care Temu și-ar pierde avantajele de preț și i-ar fi dificil să continue. În prezent, tariful pe importurile afectate de fostul regim ”de minimis” este de 54%, după ce a fost redus de la 120% în urma unui armistițiu de 90 de zile între SUA și China.
Orientarea către alte piețe
Deși a ratat estimările pentru primul trimestru din 2025 și a citat tarifele ca presiune majoră asupra vânzătorilor, compania-mamă a Temu, PDD Holdings, a remarcat o creștere a popularității Temu în afara SUA.

HSBC a raportat că 90% din cei 405 milioane de utilizatori activi globali ai Temu provin din afara SUA, cu expansiuni rapide în Europa, America Latină și de Sud.
”Multe platforme chineze își redirecționează eforturile spre alte piețe, cum ar fi Europa,” a confirmat și Rui Ma.