Profilul consumatorului român de vinuri: Alege vinurile în funcție de cramele producătoare și de soiurile de struguri

Profilul consumatorului român de vinuri: Alege vinurile în funcție de cramele producătoare și de soiurile de struguri
scris 19 mar 2018

Consumul și alegerea vinurilor au devenit în ultimii ani o activitate tot mai documentată pentru români, astfel atât cramele producătoare (32%), soiurile de struguri (31%), cât și culoarea vinului – alb, rose sau roșu - (11%) și momentul de consum (10%) sunt factori esențiali în alegerea unei etichete potrivite, conform unui studiu realizat de CrameRomania.ro și ReVino.ro.

“Decizia de a realiza aceast studiu a venit în urma nevoii date de momentul în care ne aflăm. În plus, în urma unei comparații cu țările dezvoltate în industria vinului, am ajuns la concluzia că noi nu știm cine este consumatorul român de vinuri în 2018 și ce tabieturi de consum are”, spune Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro și ReVino.ro.

Dezvoltarea și apetitul pentru educație cu privire la alegerile în materie de vinuri pe care le facem s-au schimbat în ultimii ani, afirmă ea, potrivit News.ro.

”Ținând cont de accesul la informație pe care îl avem, românii consumă din ce în ce mai mult vinuri seci, mai exact 58% dintre aceștia, în detrimentul celor dulci care sunt preferate de doar 2% dintre respondenți”, adaugă ea.

Tot în același context, vinurile roșii ocupă primul loc pe podium fiind preferate de 57% dintre români, urmate pe locul doi de vinurile albe alese în proporție de 28%, de cele rose cu 13% și pe ultimul loc de spumante cu 2%.

Kingfisher majorează puternic capitalul Brico Depôt și se asigură că aceasta va colabora cu Praktiker CITEȘTE ȘI Kingfisher majorează puternic capitalul Brico Depôt și se asigură că aceasta va colabora cu Praktiker

Indiferent de sursă, de la cramele din România, de la cele din afară sau din producție proprie, vinul este consumat de 2-3 ori pe săptămână de către 45% dintre respondenți, iar cel îmbuteliat la sticlă este ales în peste 91% dintre situații, arată studiul.

“Cel mai des românii cumpără vinuri atât pentru consum propriu, dar de multe ori îl găsesc potrivit și pentru cadouri. Ce am observat este că vinul spumant rămâne în continuare asociat, în 57% dintre cazuri, cu ocaziile speciale, dar 34% dintre respondeți preferă să îl consume în orice moment”, continuă Alina Iancu.

Documentarea înainte de achiziție este dată de informațiile pe care clienții le găsesc la raft în 60% dintre cazuri. Doar 14% dintre cumpărători caută pe internet informații înainte de a cumpăra un vin, iar 9% cer sfatul unui specialist.

Prețul pe care un român îl plătește pentru o sticlă de vin este în 43% dintre cazuri între 26 și 50 lei, în 20% dintre cazuri între 16 și 25 lei, iar în proporție de 17% dintre respondenți sunt dispuși să plătească între 51 și 70 lei.

Cu privire la soi, Feteasca Neagră (dintre cele trei Fetești Neagră, Albă sau Regală) este cel mai căutat (52% dintre români îl preferă).

Când vorbim despre sursele de achiziționare a vinului, românii aleg cel mai des supermarket-urile, mai exact 43% dintre aceștia, datorită dezvoltării sortimentelor de băuturi și zonelor special amenajate pentru vinuri. Acestea sunt urmate în proporție de 36% de magazinele specializate.

Aprovizionarea direct de la sursă, adică de la crama producătoare, este aleasă doar de 12% dintre români, iar online-ul reprezintă o opțiune doar pentru aproape 7% dintre aceștia.

“După consumul de vinuri, băuturile alcoolice precum țuica, romul, coniacul, whiskey-ul sunt alese de 35% dintre români, iar berea tot de către 35% dintre aceștia. Am aflat astfel că respondenții preferă cocktail-urile sau alte băuturi ușoare într-o proporție de 12%. În același timp, băuturile seci sunt din ce în ce mai apreciate în țara noastră”, completează Alina Iancu.

De asemenea, și vizitele la crame în țară sunt din ce în ce mai alese de către români. În plus, participarea la evenimente dedicate vinului este pe lista a tot mai multor consumatori.

Studiul consumul de vinuri a fost realizat în perioada 17 ianuarie – 16 martie 2018 pe un eșantion de 2.645 de bărbați și femei români din țară, dar și din străinătate. Datele sunt adunate și interpretate de CrameRomania.ro și Revino.ro, iar pentru colectare a fost folosită platforma online eSurveysPro.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
vin
crame
struguri