Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. CEO Hervis România: Aplicările pentru o poziție de vânzător au crescut de 10 ori față de dinainte de pandemie. Nu avem nevoie de subvenții directe, ci să fim beneficiarii unei economii stabile

Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. CEO Hervis România: Aplicările pentru o poziție de vânzător au crescut de 10 ori față de dinainte de pandemie. Nu avem nevoie de subvenții directe, ci să fim beneficiarii unei economii stabile
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 27 iul 2020

Presiunea asupra pieței de muncă a fost ușurată la acest moment, numărul de aplicări pentru o poziție de vânzător crescând de 10 ori față de perioada de dinainte de pandemie, spune la Profit TV Cătălin Pozdarie, CEO al retailerului de articole sportive Hervis România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"În acest moment, când postăm o poziție pe un portal de job-uri, numărul de aplicări este chiar de 10 ori mai mare decât înainte de pandemie. Acum 3 luni, la o poziție de entry level, de vânzător, aplicau 50 de oameni, iar acum aplică 500 de oameni. Clar se observă o ușurare a presiunii care exista înainte pe piața muncii", spune Cătălin Pozdarie la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.

După introducerea stării de urgență, toate magazinele Hervis au fost închise, iar angajații au intrat în șomaj tehnic, cu excepția celor care asigurau vânzările online. La acest moment, spune CEO-ul, lucrurile merg foarte bine, simțindu-se o atracție a populației către produse de sport și outdoor, precum biciclete, inclusiv ca mod de deplasare în siguranță din punct de vedere al sănătății în actuala pandemie.

"Niciun retailer nu a fost pregătit pentru această creștere în online, infrastructura din spate a magazinelor online nu a putut asigura o derulare corespunzătoare a vânzărilor în această perioadă, lucru care s-a văzut mai ales în luna aprilie, când vânzările online au crescut brusc, o perioadă ușor haotică și de atmosferă că se sfârșește lumea și toată lumea voia să primească cât mai multe lucruri cadou, fără transport și cu prețuri mici. Deci, vânzările au crescut, dar asta nu înseamnă că a crescut și profitabilitatea la fel de mult, mai ales în luna aprilie", explică CEO-ul Hervis.

El spune că, la acest moment, mulți retaileri analizează, ca o țintă strategică, posibilitatea închiderii parțiale a unor magazine fizice, precum de fashion, poate chiar jumătate din rețea într-un interval mediu de 4-5 ani, având în vedere creșterea din mediul online.

Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Mugur Mihăescu \ CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Mugur Mihăescu "Garcea": Pariez 100 de euro că interiorul restaurantelor nu va fi redeschis până în toamnă. Statul ne agresează, controale cu dorința de a amenda

Pozdarie este circumspect față de evoluția viitoare, spunând că se văd primele semne ale unei crize economice, care vor fi mai pregnante la finele lunii septembrie-începutul lunii octombrie, când subvențiile de la stat vor fi oprite.

"Din tribună este ușor să comentezi, este greu de spus care sunt măsurile corecte. Cred însă că trebuie sprijinit consumul, asigurând locurile de muncă. Firma noastră nu are nevoie de subvenții directe, ci vrem să fim beneficiarii unei economii stabile, în care omul își poate permite să consume în continuare. Scăderea consumului duce la probleme în zona noastră, a retailerilor. Îmi doresc ca statul să subvenționeze ramurile care au fost extrem de afectate, astfel încât oamenii să nu își piardă locurile de muncă, să aibă siguranța zilei de mâine și să continue să consume", este mesajul CEO-ului Hervis.

În luna mai, cum a relatat atunci Profit.ro, Hervis a obținut în instanță amânarea la plată pentru 70% din chiria aferentă lunii mai către proprietarii mall-ului Vivo! Cluj. 

Hervis nu face parte din categoria IMM-urilor și nu a beneficiat automat de amânarea la plată, astfel că a solicitat în instanță reducerea chiriei pe perioada suspendării activității magazinului.

Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Salad Box intră pe puternica piață a Rusiei, dar va reduce și dimensiunea spațiilor, concentrându-se simultan și pe supermarket-uri și benzinării CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Salad Box intră pe puternica piață a Rusiei, dar va reduce și dimensiunea spațiilor, concentrându-se simultan și pe supermarket-uri și benzinării

În contextul pandemiei de Covid-19, retailerii non-alimentari au cerut proprietarilor de malluri să suspende plata chiriilor, în condițiile în care traficul și vânzările s-au redus atunci până la zero. Anterior a fost transmis un avertisment că mii de magazine din mall-uri, închise prin decret prezidențial, riscă să intre în faliment în câteva luni, dacă restricțiile vor mai dura, pentru că și în această perioadă, în care nu produc, centrele comerciale vor să le perceapă chirie.

Hervis Sports reprezintă un concept multibrand, cu 60% din produse aparținând mărcilor sport consacrate, iar 40% mărcilor proprii – Kilimanjaro, X-Fact, Denali, Benger, Seems. Compania a fost înființată în anii ’70, în Austria, fiind unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de retail de articole sportive din Europa, cu 200 de filiale internaționale.

viewscnt
Afla mai multe despre
hervis
criza
virus