Retailerii caută modalități pentru a-i atrage pe cumpărători în contextul reducerii cheltuielilor

Retailerii caută modalități pentru a-i atrage pe cumpărători în contextul reducerii cheltuielilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 apr 2023

Criza costului vieții din Europa a fost un fenomen benefic pentru retailerii care practică prețuri mici, însă retailerii din segmentul de mijloc au de suferit pe măsură ce cumpărătorii își reduc cheltuielile, susțin directorii și analiștii care au participat marți la World Retail Congress din Barcelona, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

În plus, sectorul luxului continuă să performeze bine, pe fondul speranțelor că redeschiderea Chinei va da un nou impuls după ce valul de cheltuieli post-pandemie al americanilor începe să se termine, arată Agerpres.

Coca-Cola anunță rezultate peste așteptări după ce a crescut prețurile CITEȘTE ȘI Coca-Cola anunță rezultate peste așteptări după ce a crescut prețurile

Dar "dacă nu oferi cu adevărat cel mai bun preț, și nu ești pe segmentul de lux, atunci ai probleme", a spus Thomas Harms, de la firma de consultanță EY la congresul de la Barcelona.

Chiar dacă ritmul de creștere a prețurilor începe să încetinească, retailerii din întreaga lume sunt în continuare îngrijorați că inflația va reduce cheltuieile consumatorilor și în acest context caută noi modalități pentru a-i atrage pe clienți.

În special în Europa, unii retaileri au văzut cum vânzările lor au încetinit din cauza facturilor mari la energie, care i-au făcut pe clienți să cumpere mai puține alimente și haine sau articole mai ieftine.

Creșterea costului bunurilor, diminuarea cererii consumatorilor și lanțurile de aprovizionare impredictibile sunt principalele îngrijorări în rândul directorilor și managerilor de companii de retail intervievați de Boston Consulting Group.

Iar transferul costurilor mai mari pe seama cumpărătorilor este posibil să devină și mai dificilă: 72% din respondenți au spus că se așteaptă ca, în acest an, consumatorii să fie mai sensibili la preț.

CONFIRMARE Carrefour - în ultima etapă pentru a prelua operațiunile cora în România CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Carrefour - în ultima etapă pentru a prelua operațiunile cora în România

Această evoluție este una de care profită companii precum retailerul olandez cu prețuri reduse Action, care anul trecut a deschis 280 de magazine în 10 țări din Europa, și în acest an a deschis primul magazin din Slovacia, le-a spus directorul general Hajir Hajji participanților la conferința de la Barcelona.

Cu toate acestea, rezultatele solide raportate de mari companii globale, precum Nestle, arată cum consumatorii cheltuie în continuare în pofida prețurilor mari, chiar dacă mai multe firme au avertizat că vânzările ar putea avea de suferit în următoarele trimestre dacă inflația nu își schimbă direcția.

În afara segmentului celor care practică prețuri reduse, retailerii încep să dea dovadă de creativitate pentru a-i face pe cumpărători să revină în magazine, mulți investind în programe de loialitate, promoții de prețuri și îmbunătățirea experienței online a clienților, arată sondajul BCG.

Magazinele fizice tradiționale "vor trece printr-o perioadă dificilă, însă trebuie să facă schimbări și să își îmbunătățească serviciile digitale", spune Jaume Miquel, directorul Tendam, al treilea mare retailer spaniol de îmbrăcăminte.

Asia este un punct luminos pe harta așteptărilor retailerilor și 76% dintre respondenții la sondaj se așteaptă ca economia acestei regiuni să crească în acest an, după ce China s-a redeschis după restricțiile impuse în contextul pandemiei. 

viewscnt
Afla mai multe despre
clienti
preturi
cheltuieli