Românii - neîncrezători în reducerile și promoțiile de Crăciun. Dezinteres față de muzica de Crăciun și colindele din magazine

Românii - neîncrezători în reducerile și promoțiile de Crăciun. Dezinteres față de muzica de Crăciun și colindele din magazine
scris 22 dec 2019

Mai bine de jumătate dintre consumatorii români respondenți unui sondaj nu au încredere că promoțiile de Crăciun sunt reale, iar trei sferturi dintre aceștia preferă să cumpere cadouri din hipermarketuri

Totodată, doar 2 din 10 români intervievați sunt de părere că reducerile sau ofertele afișate de magazine sunt adevărate, în timp ce restul de 20% sunt de părere că veridicitatea lor depinde de la situație la situație. Concluzia rezultă dintr-un studiu efectuat de compania de market research 4Service Group România, efectuat la începutul lunii decembrie și axat pe experiența românilor la cumpărăturile de Crăciun, potrivit news.ro.

”În medie, mai mult de 56% dintre români cumpără cadouri pentru 2-5 persoane, în timp ce 30% dintre ei fac cumpărături pentru 6-10 persoane. Doar 2% dintre respondenți au declarat că au de dat cadouri pentru mai mult de 15 persoane”, arată compania.

În ceea ce privește tipul de cumpărături, 52% dintre cumpărătorii intervievați spun că vor căuta cadourile de Crăciun atât în magazinele fizice, cât și în cele online. Pe locul doi se situează cei care preferă strict magazinele fizice, cu peste 43 de procente.

Producătorul semințelor și alunelor Elmas listează astăzi la bursă obligațiunile în valoare de 4,7 milioane lei. Titluri garantate în premieră cu brandul CITEȘTE ȘI Producătorul semințelor și alunelor Elmas listează astăzi la bursă obligațiunile în valoare de 4,7 milioane lei. Titluri garantate în premieră cu brandul

”Doar 4% dintre respondenți vor achiziționa cadourile strict din magazinele online. Cel mai des invocat motiv pentru alegerea locului din care vor lua cadourile este gama variată de produse, indicată de 46% dintre români. În topul motivelor urmează promoțiile și reducerile, rapiditatea servirii și livrării, comoditatea, atmosfera și obișnuința”, se arată în comunicat.

Muzica de Crăciun și colindele au fost remarcate de numai 28% dintre cumpărători

Românii nu se grăbesc foarte tare nici când vine vorba de cumpărarea cadourilor în avans. 3 din 10 români chestionați aleg să se ducă la cumpărături după cadouri cu 1-2 săptămâni înainte, în timp de 28% dintre ei achiziționează cadourile cu 2-3 săptămâni în avans. Aproape o treime aleg să meargă după cadouri cu doar câteva zile înaintea Crăciunului. Doar 1 din 10 români chestionați se organizează cu mai mult de o lună înainte. În medie, alegerea și cumpărarea cadourilor durează între 1-3 zile, potrivit studiului.

CONFIRMARE Tranzacție: Proprietarul Altex, Dan Ostahie, cumpără RTC Proffice de la fondul de investiții Oresa Ventures CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție: Proprietarul Altex, Dan Ostahie, cumpără RTC Proffice de la fondul de investiții Oresa Ventures

”Și magazinele fizice au intrat în spiritul sărbătorilor, iar acest lucru e remarcat de cumpărători. Decorațiunile de Crăciun s-au făcut cel mai mult remarcate, fiind menționate de aproape 74% dintre consumatori. Pe locul doi se clasează bradul de Crăciun, cu 53 de procente, urmat de ofertele speciale de sărbători, cu 44%. Muzica de Crăciun și colindele au fost remarcate de numai 28% dintre cumpărători”, spune compania.

Deși clienții au intrat în atmosfera de sărbători, nu același lucru se poate spune despre angajații magazinelor. Doar 18% dintre românii întrebați spun că angajații din retail îi tratează cu mai multă atenție sau sunt mai politicoși în această perioadă a anului.

4 din 10 români intervievați declară că aranjarea magazinelor i-a făcut să intre în atmosfera de sărbători

”Marea majoritate, de 77%, nu au observat nicio diferență în acest sens. Același lucru se poate spune și despre viteza de servire, care nu a suferit modificări, în opinia a 72% dintre cei chestionați. În schimb, atmosfera și decorațiunile de Crăciun au avut efect asupra clienților. 4 din 10 români declară că aranjarea magazinelor i-a făcut să intre în atmosfera de sărbători, iar 20% declară că le-a ridicat starea de spirit”, se arată în comunicat.

Whirlpool retrage de pe piață 500.000 de mașini de spălat vândute în Marea Britanie, risc de incendiu CITEȘTE ȘI Whirlpool retrage de pe piață 500.000 de mașini de spălat vândute în Marea Britanie, risc de incendiu

Însă, peste 30 de procente care nu s-au declarat influențați în vreun fel, chiar dacă unele magazine oferă și servicii adiționale, precum împachetarea gratuită a cadourilor, fapt remarcat de 56% dintre respondenți. Atmosfera din magazine a fost descrisă de respondenți drept: confortabilă, tradițională, adecvată sau familiară. Există și un procent de 8% dintre clienți care s-au arătat deranjați sau enervați de atmosfera din magazine în perioada sărbătorilor, potrivit studiului.

”La capitolul gamă de produse și promoții, peste jumătate dintre consumatorii români sunt de părere că magazinele s-au pregătit așa cum trebuie. În schimb, 58,8% dintre respondenții studiului efectuat de 4Service România nu cred că ofertele și reducerile de Crăciun sunt reale. Părerea consumatorilor se menține indiferent dacă e vorba de cumpărăturile online sau cele făcute în magazinele fizice”, se arată în comunicat.

În privința tipului de magazin preferat pentru cumpărarea cadourilor, peste 7 din 10 români intervievați aleg hipermarketurile sau supermarketurile. Magazinele de îmbrăcăminte și încălțăminte sunt preferate în 47% din cazuri, fiind urmate de magazinele de cosmetice și parfumuri, cu 37 de procente. În preferințele românilor au intrat și magazinele de jucării, magazinele dedicate pentru cadouri, librăriile și magazinele de dulciuri.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
cadouri
promotii
cumparaturi