Rusia lansează noi mărci de îmbrăcăminte, după ce retailerii străini și-au închis magazinele

Rusia lansează noi mărci de îmbrăcăminte, după ce retailerii străini și-au închis magazinele
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 mai 2023

Mărcile rusești de haine ajută sectorul local de retail să își revină după 15 luni dificile de închideri de magazine și scăderea cererii, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit sursei citate, noi mărci de haine acoperă acum golul creat de plecarea rivalilor străini.

PROFIT NEWS TV Educație cu Profit – Gabriela Hârțescu, membru în CA al Envisia: Este recomandabil ca la nivelul board-ului unei organizații să existe expertiză complexă și variată CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Educație cu Profit – Gabriela Hârțescu, membru în CA al Envisia: Este recomandabil ca la nivelul board-ului unei organizații să existe expertiză complexă și variată

Sute de retaileri străini și-au închis magazinele ca răspuns la invazia rusească din Ucraina, lăsând unele dintre cele mai prestigioase străzi din Moscova fără magazine de haine, astfel că industria de retail a suferit o lovitură de aproximativ 2,5 miliarde de dolari, scrie Adevarul.

De exemplu, grupul spaniol Inditex și-a vândut cele peste 500 de magazine din Rusia către un cumpărător din Emiratele Arabe Unite. Totuși, principalul său magazin Zara din centrul Moscovei, care a stat nefolosit timp de un an, s-a redeschis luna trecută sub un nou management și sub o nouă marcă, MAAG, iar consumatorii sunt în mare parte satisfăcuți, informează Agerpres.

„Nu am găsit diferențe, în afară de varietatea alegerilor. Pentru moment sunt mai puține articole", spune Antonina, o locuitoare din Moscova intervievată de Reuters în afara magazinului.

Vânzările cu amănuntul, un indicator important al cererii de consum, s-au prăbușit în 2022, afectate de inflația accelerată și scăderea salariilor, în timp ce exodul firmelor occidentale a contribuit și el la pierderile mari înregistrat de industrie, spune Oleg Klimov, președintele Consiliului centrelor comerciale din Rusia.

„Oamenii nu înțelegeau ce se întâmplă. Ei nu erau dispuși să cheltuie bani. Pierderile s-au ridicat la aproximativ 200 de miliarde de ruble (2,47 miliarde de dolari). Însă lucrurile încep să își revină acum. Banii întotdeauna trec dintr-o mână în alta", spune Oleg Klimov.

„Cea mai mare problemă sunt tranzacțiile internaționale. Industria noastră este dependentă de importuri", spune Ksenia Zhdanova, care își conduce propria sa marcă de îmbrăcăminte KSEW și este și director comercial la platforma online a designerilor ruși Richmill.

Dan Oros părăsește Google după 6 ani, pentru o poziție de CEO CITEȘTE ȘI Dan Oros părăsește Google după 6 ani, pentru o poziție de CEO

Lipsă de personal

O altă problemă o reprezintă lipsa de personal, spune Zhdanova, menționând lipsa de croitorese și profesioniști în textile, problemă care în opinia sa ar putea fi rezolvată numai de guvern.

Rușii au găsit soluții grație micilor importuri și comercianților online care ajută să țină în viață mărcile străine, însă unele lucuri sunt în continuare dificil de găsit.

Irina Nikulina spune că nu îi este dor de mărcile străine, exceptând atunci când are nevoie de ceva simplu, de exemplu un tricou cu un preț rezonabil. La rândul său, Tatiana Vakhonina spune că îi lipsesc cel mai mult magazinele IKEA și Zara. „Acum mergem la shopping în Kazakhstan. Însă unele lucruri nu le mai poți cumpăra", spune Tatiana Vakhonina.

viewscnt
Afla mai multe despre
haine
rusia