Șeful Leroy Merlin România: Vom depăși 30 de magazine în România în următorii 5-10 ani

Șeful Leroy Merlin România: Vom depăși 30 de magazine în România în următorii 5-10 ani
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 iul 2017

Retailerul de materiale de construcții și amenajări interioare Leroy Merlin vrea să accelereze extinderea sa în România, astfel încât în următorii 5-10 ani rețeaua sa să depășească 30 de magazine, a declarat într-un interviu pentru News.ro directorul general al Leroy Merlin România, Frederic Lamy, care a mai spus că până la sfârșitul anului 2018 retailerul va mai deschide două noi unități în București.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

„Câte magazine am putea avea în 5 sau 10 ani nu vă pot spune un număr exact, dar din dimensiunea actuală ne-am putea dubla numărul de magazine în următorii 10 ani. Nu este ceva total nebunesc. Avem 16 magazine, iar sincer dublarea numărului de magazine nu ar putea fi ceva complet nebunesc”, a afirmat Lamy.

Directorul general al Leroy Merlin explică că acest plan nu este unul nerealist deorece compania intenționează să mai deschidă noi magazine în marile orașe, după care să inaugureze noi unități în orașele în care nu este prezent precum: Satu Mare, Baia Mare, Brăila sau Galați.

„Avem proiecte identificate pentru care vom deschide magazine. Inițial când am cumpărat bauMax am spus că vom ajunge la 20 de magazine în România, dar acum pot spune că am putea depăși 30 de magazine în următorii 5-10 ani. Vrem să accelerăm ritmul”, a completat șeful Leroy Merlin în România.

Metrorex deschide luni stația Pipera, folosită intens de corporatiști, după ce a fost închisă sâmbătă și duminică CITEȘTE ȘI Metrorex deschide luni stația Pipera, folosită intens de corporatiști, după ce a fost închisă sâmbătă și duminică

Francezii de la Leroy Merlin au preluat 15 magazine bauMax în 2014, însă procesul de redenumire a magazinelor a implicat doar 12 unități. Procesul de renovare a durat 20 de luni, iar investiția pentru fiecare unitate a fost de 1-2 milioane de euro.

În ceea ce privește planurile pentru București, Lamy a precizat că Leroy Merlin vrea să deschidă două noi magazine deoarece Capitala este o piață cheie pentru strategia companiei.

„Am semnat pentru două magazine în București pe care le vom deschide până la sfârșitul anului 2018, dar totul depinde de autorizațiile pe care le vom primi de la primărie. Pentru un magazine am cumpărat terenul, iar pentru altul vom fi chiriași. Unul va fi amplasat în partea de est a Bucureștiului, iar altul în partea de vest”, a completat șeful retailerului.

Unul dintre magazine va avea o suprafață de 14.000 mp, iar celălalt va avea o suprafață de 11.000 mp. Dimensiunea magazinelor Leroy Merlin la nivel global sunt între 8.000 mp pentru magazinele mici și 20.000 mp în cazul unităților mari, iar media se situează între 12.000 și 14.000 mp.

La finalul anului 2018, retailerul francez ar putea ajunge la o rețea de cinci magazine în București, dar cu toate acestea directorul general al companiei susține că asta nu înseamnă că Leroy Merlin își va încheia planurile pentru Capitală.

„Nu trebuie să uităm că acum trei ani avea un singur magazin în România. Avem un potențial de a dezvolta mai multe magazine în București. Poate vom ajunge să avem 8-10 magazine în București. Nu este o nebunie să spun acest lucru deoarece orașul este mare și populația este în creștere. Avem planuri ambițioase pentru București. Sunt zone pe care nu le vom acoperi cu aceste cinci magazine”, a completat Lamy.

În ceea ce privește extinderea în provincie, șeful Leroy Merlin a spus că sunt orașe precum Timișoara și Cluj-Napoca în care vrea să continue extinderea. El a mai spus că acestea sunt orașe în care retailerul are succes și vrea să deschidă magazine noi, iar dacă va găsi terenuri bune le va cumpăra. Totodată, Lamy a mai spus că probabil va demara aceste proiecte în 2019-2020.

În ceea ce privește rezultatele finaciare ale retailer-ului în România, directorul general al Leroy Merlin a spus că în 2016 a fost pe break-even, iar din 2017 va trece pe profit.

Legat de cifra de afaceri Lamy nu a dat informații exacte, dar a zis că în 2016 triplat cifra de afaceri obținută de bauMax în 2013. Cifra de afaceri obținută de bauMax în 2013 a fost de 517 milioane de lei, dar compania a avut pierderi de 105 milioane de lei, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Întrebat la cât estimează că a ajuns piața de bricolaj din Români, Lamy a zis că acest sector are o valoare între 1,5 și 2 miliarde de euro anual.

Acesta estimează că piața crește anual cu un procent între 5 și 10% și consideră că retailerul a ajuns să fie numărul doi în industrie, cu o cotă de piață de 20%.

Leroy Merlin a ajuns la o rețea de 16 magazine în România, după ce a inaugurat joi un magazin în Oradea, cu o suprafață de 14.000 de metri pătrați (mp), după o investiție de câteva milioane de euro.

Retailerul de bricolaj este prezent pe piața românească din 2011, atunci când a deschis primul magazin în Chitila, fiind chiriaș al Colosseum Retail Park. Leroy Merlin a devenit în 2016 proprietarul magazinului din Chitila.

Leroy Merlin își dispută piața românească de distribuție a materialelor de construcții și bricolaj cu trei companii autohtone (Dedeman, Arabesque și Ambient), plus alte patru multinaționale - Praktiker, Kingfisher (a cumpărat Bricostore), Mr. Bricolage și Hornbach.

viewscnt
Afla mai multe despre
leroy merlin