Grupul francez Rocher a avut anul trecut în România o cifră de afaceri de 24 de milioane de euro, prin brandurile de cosmetice Yves Rocher și Sabon, iar pentru 2022 și-a propus o creștere de două cifre a business-ului. Printre planurile Yves Rocher se numără dezvoltarea canalului digital, astfel încât acesta să aducă în 3 ani 40% din totalul vânzărilor, finalizarea procesului de modenizare a rețelei de magazine și, posibil, un concept de distribuție adaptat orașelor medii și mici.
În plus, Rocher vrea să deschidă la București un centru de servicii de unde să furnizeze consultanță subsidiarelor din Europa, proiect surpriză despre care Profit.ro a scris la începutul lunii februarie.
“Pentru brandul Yves Rocher, ponderea cifrei de afacere în digital a trecut de la 3%-4% în 2019 la 16% în 2021 și va crește în continuare considerabil. Ambiția în următorii 3 ani este să atingem 40% din totalul vânzărilor cu acest canal și sunt mai mult decât încrezătoare ca vom reuși”, spune, într-o discuție cu Profit.ro, Andreea Ivan, managerul general al Yves Rocher România.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Circa jumătate din vânzările Yves Rocher pe piața locală sunt realizate în cele 43 de magazine ale rețelei, 34% reprezintă vânzări prin corespondență iar diferența de 16% sunt comenzile pe site-ul propriu. Compania a intrat recent și pe platformele marketplace, unde vânzările sunt foarte reduse dar cresc cu peste 30% de la o lună la alta.
În ceea ce privește rețeaua de magazine, jumătate dintre unități au fost deja modernizate, iar în următorii 3 ani și celelalalte vor trece printr-un proces similar.
“Suntem prezenți în toate orașele principale din țară, iar într-un context în care traficul din centrele comerciale în general este în scădere, luăm în considerare și ideea de a dezvolta un concept de distribuție adaptat orașelor medii și mici”, completează Ivan.

Produsele de îngrijire a tenului reprezintă categoria cu cea mai mare pondere în vânzările Yves Rocher (peste 25%), urmate de articolele de îngrijire personală, gelurile de duș și produsele pentru îngrijirea capilară.
Pe segmentul parfumurilor, cererea a stagnat anul trecut, dar Yves Rocher se menține în topul primilor 3 vânzători și se așteaptă ca, o dată cu diluarea efectului pandemic, să revină pe un trend ascendent și cu această categorie.
Grupul francez reprezintă o afacere de familie, condusă, în calitate de director executiv, de Bris Rocher, nepotul fondatorului Yves Rocher.
Rocher Groupe deține 10 branduri de cosmetice, textile și detergenți, are circa 17.000 de angajați și este prezent în peste 90 de țări. În 2020, business-ul Rocher a fost de 2,6 miliarde euro, piețele europene având o contribuție de aproape 60% în totalul vânzărilor.
Yves Rocher are un model de business unic (controlează 100% procesul de fabricație al produselor, de la cultivarea plantelor, în Franța, recoltarea lor, extragerea activilor vegetali și integrarea lor în produsele finite) și este prezent în România de peste 20 de ani.
În 2017, Yves Rocher a fuzionat cu franciza magazinelor grupului francez în România, pentru ca trei ani mai târziu să preia afacerile de pe piața locală ale retailerului israelian de produse de îngrijire Sabon, ca parte a unei tranzacții globale ale celor două grupuri.