STUDIU GfK: Încrederea consumatorilor din Europa crește, a românilor scade

STUDIU GfK: Încrederea consumatorilor din Europa crește, a românilor scade
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 feb 2018

În decembrie, indicele climatului de consum calculat de GfK pentru cele 28 de state din UE a atins valoarea de 21,1 puncte, cea mai ridicată din ultimii 10 ani. La finalul trimestrului al treilea, această valoare era încă la nivelul de 20,9 puncte, iar prognozele anul 2018 estimează o creștere a consumului casnic din Uniunea Europeană între 1,5 și 2%, în termeni reali.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Consumatorii europeni consideră că economia este în creștere. Așteptările economice din decembrie 2017 au crescut în medie la 17 puncte pentru toate țările UE, ceea ce reprezintă o creștere clară cu 5 puncte față de luna septembrie. Franța, Germania și Austria au înregistrat creșteri semnificative. În România, pe de altă parte, încrederea consumatorilor în creșterea economică a scăzut drastic în urma crizei guvernamentale care continuă.

Aceste evaluări pozitive ale consumatorilor corespund datelor Comisiei Europene, care anticipează o creștere a produsului intern brut al țărilor UE cu 2,3%.

În Europa, așteptările privind veniturile au crescut ușor între septembrie și decembrie 2017, cu o medie de 2 puncte, ajungând la 15 puncte. Așteptări mai mari privind creșterea salariilor s-au înregistrat în Austria și Slovenia.

Și la acest capitol, România a înregistrat cea mai mare scădere. Înclinația către cumpărare a crescut față de luna septembrie cu 1 punct, ajungând la nivelul de 21 puncte la finalul lunii decembrie. La acest indicator, Polonia și Austria au înregistrat cele mai mari creșteri.

Fiecare contract nou pentru închirierea de spații de birouri în București a generat cel puțin 130 de locuri de muncă. Evoluție surprinzătoare a tranzacțiilor Central Business District CITEȘTE ȘI Fiecare contract nou pentru închirierea de spații de birouri în București a generat cel puțin 130 de locuri de muncă. Evoluție surprinzătoare a tranzacțiilor Central Business District

GfK prognozează o creștere semnificativă a consumului privat în Europa

Expertul în consum al GfK, Rolf Bürkl, comentează: „Pe toată durata anului 2017, încrederea într-o eventuală creștere economică a Europei a crescut semnificativ. Bazându-se pe această creștere, oamenii speră și la salarii mărite. Așteptările privind veniturile sunt pozitive într-o mare parte a Europei, dar sunt doar cu puțin mai mari față de anul 2016. Aceeași evoluție a înregistrat-o și disponibilitatea de cumpărare.

Pe baza tuturor factorilor analizați, GfK prognozează pentru anul 2018 o creștere a consumului gospodăriilor din Uniunea Europeană între 1,5 și 2%, în termeni reali. În concluzie, economia europeană va continua să fie susținută de consumul privat.”

România: Toți indicatorii au scăzut semnificativ în ultimul trimestru al anului 2017

Criza guvernamentală care continuă în România are efect și asupra consumatorilor. În ultimul trimestru din 2017, toți indicatorii au înregistrat scăderi drastice. Așteptările economice au atins minimul anual în decembrie 2017, ajungând la un nivel de -19,3 puncte. Este o scădere de aproape 37,6 puncte față de maximul anual din luna martie și cea mai mică valoare din aprilie 2013.

În același timp, așteptările românilor privind veniturile au scăzut de asemenea și au atins nivelul de 6,8 puncte în decembrie 2017, cea mai mică valoare din septembrie 2014, după ce în luna martie crescuseră la un maxim de 33,7 puncte.

Înclinația către cumpărare a atins un minim anual de -0,2 puncte în decembrie 2017. Este vorba de un nivel cu 16,6 puncte mai mic decât maximul din luna martie a aceluiași an.

viewscnt
Afla mai multe despre
consumatori
gfk