Studiu Mastercard: Comerțul conversațional este următoarea frontieră digitală

Studiu Mastercard: Comerțul conversațional este următoarea frontieră digitală
scris 11 iun 2018

Consumatorii pun cel mai mare preț pe comoditate, iar satisfacerea așteptărilor pe care le au în acest sens este esențială în adoptarea în masă a comerțului conversațional.

Atunci când fac comerț conversațional, consumatorii interacționează cu reprezentanți ai serviciului pentru clienți, cu chatboturi sau cu un mix ce le include pe ambele în așa fel încât primesc un serviciu personalizat, potrivit concluziilor studiului Is anybody there? Giving Conversational Commerce a voice, lansat de Mastercard.

Companiile utilizează apoi aceste chatboturi pentru a trimite confirmările produselor, notificările de expediere și de livrare și să rezolve problemele legate de serviciul pentru clienți.

ANALIZĂ Piața de carte va depăși 1,11 miliarde lei, maximul ultimilor 7 ani. Comerțul online se dezvoltă puternic CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Piața de carte va depăși 1,11 miliarde lei, maximul ultimilor 7 ani. Comerțul online se dezvoltă puternic

Realizat în parteneriat cu Future Agenda, studiul arată că 87% dintre consumatorii din Statele Unite ale Americii știu de existența asistenților pentru mesaje de tip voce și de tip text, iar 66% i-au folosit în trecut. În Uniunea Europeană, 1 din 5 consumatori a realizat o achiziție cu ajutorul unui asistent pentru mesaje de tip voce sau de tip text: 21% au făcut cumpărături, 16% au făcut plăți și 7% au folosit servicii bancare.

Cu toate acestea, studiul scoate la iveală că, deși există deja mulți asistenți vocali inteligenți cu tradiție pe piață, serviciul de voce și, implicit, comerțul conversațional nu și-a atins încă adevăratul potențial. Mulți consumatori nu se simt confortabil să folosească serviciul de voce, mai ales atunci când vine vorba despre e-commerce. Potrivit Global Fraud and Identity Report, realizat de Experian, lipsa încrederii este motivul pentru care consumatorii abandonează tranzacțiile online.

Pe de altă parte, comerțul conversațional reprezintă o oportunitate de piață, care va crește exponențial în următorii ani. Potrivit consultanților strategici din cadrul OC & C, în SUA vor fi cheltuite 40 de miliarde de dolari prin intermediul comerțului conversațional până în anul 2022 (5 miliarde de dolari în Regatul Unit al Marii Britanii), reprezentând 6% (și 3%) din totalul cheltuielilor online.

Pentru a maximiza această oportunitate pe care o reprezintă vocea, încrederea, comoditatea și ușurința în utilizare vor fi esențiale pentru adoptarea în masă a serviciului. Parteneriatul este, de asemenea, esențial, deoarece reprezintă ecosistemul mai larg care poate construi sau anula o platformă. Companiile de top și retailerii trebuie să lucreze împreună pentru a integra noi produse și servicii, dezvoltate pentru a crește nivelul de siguranță, în așa fel încât să-i încurajeze pe consumatori să aibă o încredere mai mare în serviciul de voce, în calitate de canal.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
mastercard
comert conversațional