Sute de amenzi și avertismente date de ANPC firmelor care comercializează încălțăminte. Au fost făcute peste 350 de controale în toată țara. Recomandările specialiștilor

Sute de amenzi și avertismente date de ANPC firmelor care comercializează încălțăminte. Au fost făcute peste 350 de controale în toată țara. Recomandările specialiștilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 mai 2024

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a controlat, în perioada 22-26 aprilie, mai multe firme din întreaga țară care comercializează încălțăminte. În urma controalelor au fost date 245 de amenzi și 121 de avertismente și au fost oprite de la vânzare mii de produse.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, imobiliare.ro, Meta Estate, Nordis
25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics

”În ceea ce privește vânzarea directă, au fost controlați 353 de operatori economici, dintre care 322 au fost depistați cu diferite abateri. Au fost verificate produse în valoare de circa 5,4 milioane, iar cele cu nereguli, dintre acestea, au fost în valoare de 1,4 milioane lei”, se arată într-un comunicat de presă al ANPC.

Măsură majoră contra chinezilor de la Temu și Shein, pregătită de Comisia Europeană. Vor fi afectate miliarde de colete CITEȘTE ȘI Măsură majoră contra chinezilor de la Temu și Shein, pregătită de Comisia Europeană. Vor fi afectate miliarde de colete

ANPC a aplicat mai multe sancțiuni: 245 amenzi contravenționale în valoare totală de 835.000 lei și 121 avertismente, scrie News.ro.

De asemenea, inspectorii ANPC au decis oprirea definitivă de la comercializare a peste 6.000 de produse, în valoare de circa 43.000 lei și oprirea temporară de la comercializare a aproximativ 28.000 de diferite produse, pentru deficiențe de informare.

Principalele abateri de la legislație au fost lipsa informațiilor necesare de pe etichete, mai ales referitoare la compoziția materialelor utilizate. De asemenea, etichetele nu au fost vizibile/bine aplicate și accesibile, astfel încât să nu inducă în eroare consumatorul, iar pictogramele nu au fost suficient de mari, pentru ca informațiile conținute de acestea să fie ușor de înțeles.

Alte deficiențe au vizat nerespectarea regimului promoțiilor - comparațiile care se referă la o ofertă specială trebuie să indice, în mod clar și neechivoc: data la care încetează oferta sau, dacă este cazul, faptul că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil; data de începere a perioadei în care se aplică prețul special sau alte condiții specifice, dacă oferta specială nu a început încă; afișarea prețului produselor.

În ceea ce privește vânzarea online, au fost controlați 10 de operatori economici, dintre care 4 au fost depistați cu diferite abateri.

Pentru deficiențele constatate, comisarii ANPC au aplicat 3 amenzi în valoare totală de 11.000 lei, 3 avertismente și 4 măsuri de remediere a site-urilor.

Au fost constatate, în aceste cazuri, nerespectarea regimului promoțiilor și deficiențe de informare referitoare la garanția produselor și la dreptul de retragere.

Proprietarul Mega Image a decis să mizeze pe inteligența artificială pentru a-și majora câștigurile. Mesaj către clienți - Vor migra de la cardurile fizice. Nou calcul legat și de preluarea Profi CITEȘTE ȘI Proprietarul Mega Image a decis să mizeze pe inteligența artificială pentru a-și majora câștigurile. Mesaj către clienți - Vor migra de la cardurile fizice. Nou calcul legat și de preluarea Profi

ANPC a transmis și câteva sfaturi pentru consumatori:

- să achiziționeze articole de încălțăminte numai din magazine și/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanță fiscală), de care vor avea nevoie în cazul formulării unei reclamații;

- să acorde o atenție deosebită la achiziționarea unor articole de încălțăminte de sport care poartă numele unor mărci consacrate  sau  “asemănătoare” cu cele consacrate, dar al căror preț este exagerat de mic în raport cu prețul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea să fie contrafăcute;

- să examineze cu atenție încălțămintea și să probeze ambele articole de încălțăminte ale perechii alese, înainte de a lua decizia de cumpărare;

- să manifeste atenție la faptul că încălțămintea trebuie să fie etichetată prin pictograme corespunzătoare celor 3 părți componente ale încălțămintei (față; căptușeală și acoperiș de branț; talpa exterioară) și materialelor utilizate la producerea articolelor de încălțăminte, și anume: piele cu față naturală, piele cu față: corectată, materiale textile și alte materiale; etichetarea se face pe cel puțin unul dintre articolele de încălțăminte al fiecărei perechi și se realizează prin imprimare, lipire, ștanțare sau atașarea unei etichete; etichetarea trebuie să fie vizibilă, bine aplicată și accesibilă, iar pictogramele trebuie să fie suficient de mari pentru ca informațiile conținute de acestea să fie ușor de înțeles;                                                                          

- să citească și să respecte instrucțiunile de întreținere (forma de prezentare uzuală a acestor instrucțiuni este un prospect introdus în ambalajul de comercializare).

viewscnt
Afla mai multe despre
anpc
incaltaminte
amenzi