Cel mai mare retailer britanic, Tesco, a ieșit de pe piața din China, prin vânzarea unei participații de 20% într-o societate mixtă către o subsidiară a partenerului China Resources Holdings (CRH), obținând 275 milioane de lire sterline (357 milioane de dolari), transmit BBC și Reuters.
Din cauza dificultăților întâmpinate pe piața chineză, Tesco a înființat o societate mixtă cu CRH în 2014, combinând cele 131 de magazine ale sale din China cu cele aproape 3.000 ale firmei de stat China Resources Holdings, scrie Agerpres.

Ieșirea de pe piața din China va permite Tesco să-și simplifice activitatea și să se concentreze pe operațiunile sale de bază, iar câștigurile obținute în urma tranzacției vor fi folosite pentru necesitățile companiei. Tranzacția se va finaliza în 28 februarie, a anunțat marți retailerul.
Tesco are o prezență importantă în Europa Centrală, având magazine în Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia. Compania își revizuiește afacerile din Asia și ia în considerare vânzarea subsidiarelor din Thailanda și Malaezia.