Vânzări în scădere pentru McDonald’s la nivel global. 96% din restaurante funcționează cu drive-thru, comenzi sau cu o capacitate redusă

Vânzări în scădere pentru McDonald’s la nivel global. 96% din restaurante funcționează cu drive-thru, comenzi sau cu o capacitate redusă
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 iul 2020

McDonald’s a raportat o scădere pe scară largă a vânzărilor globale în termeni comparabili și ratarea așteptărilor referitoare la profit în trimestrul al doilea, în urma închiderii restaurantelor din cauza pandemiei de Covid-19, care i-a limitat activitățile la drive-thru și comenzi, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Acțiunile companiei cu sediul în Chicago au scăzut cu peste 2,5% în urma raportării rezultatelor trimestriale, scrie News.ro.

Vânzările globale în termeni comparabili au scăzut cu 23,9% în trimestrul al doilea, trase în jos de piețe mari, precum cele din Marea Britanie, Franța și America Latină.

FOTO Etichetă nouă în comerț: ”Rasă autohtonă 100%”. Condițiile de aplicare CITEȘTE ȘI FOTO Etichetă nouă în comerț: ”Rasă autohtonă 100%”. Condițiile de aplicare

Analiștii anticipau un declin al vânzărilor de 23,24%, potrivit datelor firmei de analiză a pieței Refinitiv.

În Statele Unite, unde compania are peste o treime din restaurantele sale, vânzările în termeni comparabili s-au redus cu 8,7%, dar declinul a fost sub cel anticipat, de 9,97%.

În timpul unei conferințe la distanță cu investitorii, directorii companiei au fost precauți, dar au notat că vânzările consemnate în iulie s-au îmbunătățit și ar trebui să fie ușor pozitive la sfârșitul lunii.

Aproximativ 96% din restaurantele McDonald’s funcționează cu drive-thru, comenzi sau cu o capacitate redusă.

Compania intenționează să lanseze o campanie de publicitate în semestrul al doilea, pentru care are un buget considerabil, a spus Kempczinski.

În trimestrul al doilea, McDonald’s a redus cheltuielile de marketing în SUA cu 70%, pentru conservarea resurselor, dar nu va reinvesti banii respectivi.

Majoritatea reclamelor vor promova meniurile de bază și comenzile digitale, dar sunt planificate și unele inovații legate de meniuri.

Compania se mai așteaptă să colecteze în semestrul al doilea majoritatea chiriilor de la francizați, care au fost amânate.

McDonald’s mai anticipează că există șanse de creștere în Europa, ”unde unele restaurante independente au probleme mari, ceea ce poate reprezenta o oportunitate pentru noi”.

Veniturile au scăzut cu 30,5%, la 3,76 miliarde de dolari, dar sunt peste estimările de 3,68 de miliarde de dolari.

Profitul net a scăzut cu 68%, la 483,8 milioane de dolari. Excluzând elementele excepționale, McDonald’s a câștigat 66 de cenți pe acțiune, cu 8 cenți sub așteptări.

viewscnt
Afla mai multe despre
mcdonald’s
fast-food
vanzari