Rottaprint și-a consolidat poziția pe piețele din Germania și Ungaria

Rottaprint și-a consolidat poziția pe piețele din Germania și Ungaria
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 mar 2024

Rottaprint, tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile, companie de familie cu acționariat 100% local, a înregistrat o cifră de afaceri de 35 milioane euro în 2023, în creștere cu 10% față de anul anterior. Totodată, compania și-a consolidat poziția pe piețele din Germania și Ungaria, principalele piețe internaționale la nivel de business.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În 2023, Rottaprint s-a concentrat pe creșterea competitivității și consolidarea ariilor de activitate, precum și pe reducerea impactului asupra mediului a produselor, prin investiții în valoare totală de 2 milioane euro. Aproximativ 75% din suma alocată a fost destinată achizițiilor de echipamente, în timp ce 20% pentru logistică și 5% pentru software.

Brandul hotelier ibis Styles intră în premieră pe litoralul românesc CITEȘTE ȘI Brandul hotelier ibis Styles intră în premieră pe litoralul românesc

“Anul 2023 a avut un început incert, cu multe provocări de depășit. Într-un mediu dominat de presiunea asupra costurilor, am observat totuși o atenție crescută asupra sustenabilității, venită, mai ales, din partea companiilor din retail și industria alimentară”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

Rottaprint a tipărit 136 milioane de metri liniari anul tecut, iar domeniile predominante din care au venit clienții companiei au fost industria alimentară, vinuri și băuturi alcoolice, respectiv sănătate și suplimente alimentare.

Pentru anul curent, planurile de dezvoltare ale tipografiei includ consolidarea poziției pe piețele din Germania și Ungaria, unde Rottaprint este prezentă din 2009, respectiv, 2013, fiind principalele țări de export, care cresc organic de la an la an. De asemenea, în 2024, tipografia are un buget de investiții de 1,8 milioane euro, 75% din el fiind alocat echipamentelor și infrastructurii.

„Anul acesta ne vom concentra pe integrarea în fluxul de producție a investițiilor tehnologice realizate în 2023 și vom continua să investim în dezvoltarea unor soluții care să ne ajute în eficientizarea timpului de operare pentru fiecare etapă de producție, de la pregătirea pentru tipar, la finsare și livrare. Astfel, ne concentrăm în continuare pe automatizare și eficientizare”, adaugă directorul general Rottaprint.

Potrivit reprezentanților Rottaprint, în prima parte a anului, piața pe care activează se va echilibra, iar prețurile se vor stabiliza. De asemenea, compania preconizează un interes mai mare din partea brandurilor pentru produse mai complexe și sustenabile, de exemplu, etichete care se pot spăla (washable), finisări soft touch sau etichete antifurt inserate sub eticheta autoadezivă.

VIDEO Mercedes-Benz pregătește un turn rezidențial, cu 65 etaje, inclusiv hotel CITEȘTE ȘI VIDEO Mercedes-Benz pregătește un turn rezidențial, cu 65 etaje, inclusiv hotel

Pe termen lung, Rottaprint consideră că zona de sustenabilitate va câștiga tot mai mult teren și vor fi implementate în industrie o serie de soluții care să securizeze toată durata de viață a produselor, de la concept pana la consum.  În ceea ce privește clienții, aceștia vor pune accent pe calitatea serviciilor și a tiparului, iar din acest punct de vedere concurența pe piață va crește.

Cu o experiență de peste 33 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania. În 2023, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa, SUA și Asia.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
rottaprint
tipografie