Joos, TUI TravelCenter: Antalya este pe primul loc în topul destinațiilor, dar revine puternic cererea pentru țările exotice; am o singură temere majoră, celelalte crize sunt manageriabile

Joos, TUI TravelCenter: Antalya este pe primul loc în topul destinațiilor, dar revine puternic cererea pentru țările exotice; am o singură temere majoră, celelalte crize sunt manageriabile
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 18 oct 2022

Topul principalelor destinații preferate de români în portofoliul TUI TravelCenter, franciza locală a grupului german TUI, în primul an de la reluarea operațiunilor, este format din Antalya, Grecia și Egipt, dar pentru finalul anului a revenit cererea puternică pentru destinațiile exotice, precum Maldive, Mauritius, Republica Dominicană, Zanzibar sau Bali.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

“Antalya este pe primul loc, cu o pondere de circa 20% în portofoliul nostru de clienți, dar și destinațiile exotice revin în actualitate și sfârșitul de an este dominat de cererea către acestea. Avem chartere și pachete pregătite, cu plecare din București, Viena, Madrid sau alte orașe europene, prin produsele puse la dispoziție de TUI, pe destinații precum Maldive, Mauritius, Mexic, Republica Dominicană, Cuba, Zanzibar, Thailanda, Bali etc”, spune Ștefan Joos, directorul general al TUI TravelCenter.

El se așteaptă, pentru anul viitor, la o creștere a numărului de pachete vândute către stațiunea din Turcia, pentru că dacă în 2022 TUI TravelCenter a avut zboruri din patru orașe numărul acestora va fi extins la 10, pe listă figurând București, Timișoara, Iași, Cluj-Napoca, Tg Mureș, Oradea și Sibiu.

Partenerul TUI TravelCenter în Antalya, Orhan Demirtaș, general manager la Akdem Travel, a afirmat că unul dintre motivele pentru care este preferată stațiunea de la malul Mării Mediterane este legat de similitudinile care există între români și turci, iar altul de raportul preț-calitate pentru aceste pachete turistice, totul în contextul în care interesul spre călătorii a crescut peste tot în lume după ridicarea restricțiilor.

HiSky ia locul Blue Air pe unele rute CITEȘTE ȘI HiSky ia locul Blue Air pe unele rute

 “Din ce în ce mai mult oamenii preferă calitatea și siguranța și nu mai vor să riște cumpărând cele mai ieftine pachete”, arată acesta.

Prețurile pentru Antalya pornesc de la 600 de euro pe persoană pe sejur cu all inclusiv, pentru hoteluri de buget. Tarifele de pornire pentru hoteluri superioare sunt de 800-900 de euro. Pentru unele hoteluri, TUI TravelCenter derulează acum o campanie de early booking, cu tarife reduse cu până la 40%.

Joos spune că singura temere majoră pe care o are cu privire la industria turismului anul viitor este escaladarea războiului din Ucraina, prin utilizarea unor arme de distrugere în masă.

“Celelalte crize pe care le traversăm – energetică, alimentară, financiară sau alte crize care pot veni - sunt manageriabile, pentru că întotdeauna există decizii pe care le poți lua astfel încât să  te adaptezi sau să folosești avantajele crizei în favoarea ta, și aici nu am niciun dubiu că orice ar fi ne vom descurca. Poziționarea noastră pe piață este diferită, nu suntem o agenție de turism cu o poziționare mainstream, care probabil va fi cea mai lovită în cazul unei crize financiare majore. Noi ne dorim să fim partenerul de vacanțe al clienților medium-hi, deci vacanțele premium”, a afirmat el.

TUI TravelCenter va încheia anul cu o cifră de afaceri de 7-8 milioane de euro și 10.000 de clienți, iar pentru anul viitor mizează pe încasări de 15-16 milioane euro.

FOTO Un avion acoperit cu „piele de rechin” a avut prima cursă transatlantică CITEȘTE ȘI FOTO Un avion acoperit cu „piele de rechin” a avut prima cursă transatlantică

Cea mai scumpă cazare vândută în acest an a fost de 20.000 de euro, pentru 7 nopți în Mauritius, iar cel mai scump pachet a fost de 50.000 de euro, în Maldive.

În septembrie, TUI TravelCenter, franciza locală a grupului german TUI, care ieșise în 2019 de pe piața locală după ce Dragoș Anastasiu a vândut către Dertour lanțul de agenții de turism, anunța că își propune să ajungă la 20 de agenții deschise până la finalul anului 2023 și dublarea cifrei de afaceri, la circa 15 milioane de euro, de la 7-8 milioane de euro, cât estimează că va înregistra în acest an.

Într-o discuție anterioară cu Profit.ro, directorul general al TUI TravelCenter declara că atingerea țintei propuse la începutul anului, de 10 milioane de euro, depinde de evoluția războiului dintre Rusia și Ucraina, care ar putea da peste cap planurile agenției de turism.

Grupul german TUI este lider mondial în industria turismului, cu peste 1.600 de agenții deschise la nivel internațional, cinci companii aeriene, care totalizează circa 150 de avioane, peste 400 de hoteluri și 16 linii de croazieră.

Planurile grupului includ și extinderea rețelei de hoteluri, în Europa, Asia, Africa și Insulele Caraibe. 

TUI este listat pe bursa de la Frankfurt și de la Hanover, fiind inclus în indicele FTSE 250.

viewscnt
Afla mai multe despre
tui travelcenter
antalya