Președintele ANAT: În timpul pandemiei, românii și-au redescoperit propria țară. Nu am știut să profităm

Președintele ANAT: În timpul pandemiei, românii și-au redescoperit propria țară. Nu am știut să profităm

Sursa foto: News.ro

Profit.ro
Profit.ro
scris 31 iul 2023

Președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Dumitru Luca, a declarat, într-o conferință de presă la Timișoara, că în timpul pandemiei de COVID-19 românii au redescoperit țara, din punct de vedere turistic, dar că ”nu am știut să profităm”. În ceea ce privește Timișoara, care deține titlul de Capitală Europeană a Culturii, în primele șase luni ale anului au fost până la 180.000 de turiști.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Întrebat în cadrul conferinței de presă de la Timișoara, dacă în perioada post-pandemie de COVID-19 gusturile turiștilor s-au schimbat, președintele ANAT, Dumitru Luca, a subliniat că românii au fost nevoiți să călătorească în țară, iar acest aspect ar fi trebuit păstrat, scrie News.ro.

FOTO Fundația Pro Economica, având sprijinul Guvernului Ungariei, aduce în România și un hotel Hampton by Hilton CITEȘTE ȘI FOTO Fundația Pro Economica, având sprijinul Guvernului Ungariei, aduce în România și un hotel Hampton by Hilton

”De departe, cea mai importantă schimbare, dar nu am știut să profităm din plin de ea, este faptul că, în timpul pandemiei, românii și-au redescoperit propria țară. În timpul restricțiilor deplasărilor în alte țări, românii au fost nevoiți să călătorească în propria țară și trebuia marjat pe acest aspect, trebuia să-i păstrăm și după redeschiderea granițelor. Cele mai mari creșteri le-au avut ecoturismul, aproape de natură. Stațiunile montane și balneare, au apărut destinații ecoturistice, alt gen de pensiuni, turism de aventură”, a declarat Dumitru Luca.

În ceea ce privește orașul Timișoara care deține titlul de Capitală Europeană a Culturii, această destinație era deja cunoscută mai ales de la târgurile de turism.

”Timișoara era cunoscută deja. Timișoara a fost foarte bine reprezentată la toate târgurile de turism internaționale, unde operatorii se interesau despre Timișoara, care este un mix al tuturor civilizațiilor din România. Orașul arată excelent față de acum 10 ani, aud mulți turiști vorbind limbi străine. Contează ce va urma după 2023”, a adpugat Luca.

Președintele Asociației pentru Promovarea Timișoarei, Simion Giurcă, a anunțat în cadrul conferinței de presă, că în primele 6 luni ale acestui an, în Timișoara au fost până la 180.000 de turiști.

”În primele șase luni ale anului, în Timișoara au venit până la 180 de mii de turiști. Așteptăm ca în a doua jumătate a anului cifrele să crească, pentru că trendul este unul ascendent, și sper ca până la finele anului să atingem sau să ne apropiem foarte mult de obiectivele propuse, cifra de un milion de vizitatori, numărul incluzându-i pe toți cei care vin să vadă anumite evenimente fără să înnopteze, iar la turiștii care și înnoptează, ținta noastră este de o jumătate de milion. Ne dorim să creștem durata unui sejur mediu, suntem peste media pe țară în primul semestru și ne dorim să crească până până la finele anului. Din datele noastre, în zona privată (apartamente, pensiuni) numărul înnoptărilor este mai mare decât în zona hotelieră, de 4%. Considerăm că Timișoara a intrat pe un drum nou, care să o consacre ca destinație turistică importantă și vrem să forțăm în anii viitori, întrucât Capitala Europeană a Culturii se termină la 31 decembrie 2023, dar orașul trebuie să meargă înainte, iar turismul este un vector important de imagine, de creștere a prestigiului și un important factor economic”, a precizat Giurcă.

viewscnt
Afla mai multe despre
anat
pandemie