UE și autoritățile de protecție a consumatorilor iau măsuri împotriva site-urilor de călătorie înșelătoare

UE și autoritățile de protecție a consumatorilor iau măsuri împotriva site-urilor de călătorie înșelătoare
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 apr 2017

Comisia Europeană cere site-urilor de rezervări ale călătoriilor să respecte legislația comunitară în domeniul protecției a consumatorilor, urmând ca în caz contrar autoritățile naționale să inițieze proceduri administrative sau judiciare, fie direct, fie prin intermediul instanțelor naționale, în funcție de legislația aplicabilă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În octombrie 2016, Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor din UE au lansat o verificare coordonată a unui număr de 352 de site-uri de comparare a prețurilor și de rezervări de călătorie de pe tot teritoriul UE, scrie News.ro.

S-a constatat că prețurile nu erau fiabile pe 235 de site-uri, adică două treimi dintre cele verificate. De exemplu, se adăugau elemente suplimentare de preț

într-o etapă ulterioară a procesului de rezervare, fără informarea clară a consumatorilor, sau prețurile promoționale nu corespundeau niciunui serviciu disponibil.

Autoritățile au solicitat site-urilor în cauză să respecte legislația UE privind protecția consumatorilor, care le impune să practice o transparență totală în materie de prețuri și să își prezinte ofertele în mod clar de la începutul procesului de rezervare.

”Internetul oferă consumatorilor o mulțime de informații pentru a-și pregăti, a compara și a-și rezerva vacanțele. Cu toate acestea, dacă evaluările de pe site-urile de comparare a prețurilor sunt părtinitoare sau dacă prețurile nu sunt transparente, aceste site-uri induc în eroare consumatorii. Societățile în cauză trebuie să respecte normele europene de protecție a consumatorilor, la fel ca orice agenție de turism. Autoritățile de protecție a consumatorilor vor solicita acum site-urilor să rezolve aceste probleme. Consumatorii trebuie să beneficieze de aceeași protecție în mediul online ca și offline”, afirmă într-un comunicat Vera Jourova, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.

În urma investigației, Comisia a constatat că într-o treime din cazuri prețul prezentat la început nu era același ca prețul final și că într-o cincime din cazuri ofertele promoționale nu erau de fapt disponibile.

EXCLUSIV Micile afaceri din turism, lovite la impozitare. Sunt excluse de la impozitul pe microîntreprinderi, o ordonanță fiind publicată cu 5 zile întârziere CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Micile afaceri din turism, lovite la impozitare. Sunt excluse de la impozitul pe microîntreprinderi, o ordonanță fiind publicată cu 5 zile întârziere

În aproximativ o treime din cazuri, prețul sau modul în care acesta era calculat nu era clar. De asemenea, în unul din patru cazuri, pe site-uri nu se preciza că afirmațiile cu privire la oferta limitată (de exemplu „au rămas doar 2”, „ disponibil doar astăzi”) se aplicau exclusiv site-ului respectiv.

Ca urmare a neregulilor constatate, Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) va contacta cele 235 de site-uri în cazul cărora s-au constatat nereguli și le va solicita remedierea acestora.

Dacă site-urile nu se conformează, autoritățile naționale pot iniția proceduri administrative sau judiciare, fie direct, fie prin intermediul instanțelor naționale, în funcție de legislația națională aplicabilă.

viewscnt
Afla mai multe despre
site de calatorie
turism