Comisia Europeană cere site-urilor de rezervări ale călătoriilor să respecte legislația comunitară în domeniul protecției a consumatorilor, urmând ca în caz contrar autoritățile naționale să inițieze proceduri administrative sau judiciare, fie direct, fie prin intermediul instanțelor naționale, în funcție de legislația aplicabilă.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
În octombrie 2016, Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor din UE au lansat o verificare coordonată a unui număr de 352 de site-uri de comparare a prețurilor și de rezervări de călătorie de pe tot teritoriul UE, scrie News.ro.
S-a constatat că prețurile nu erau fiabile pe 235 de site-uri, adică două treimi dintre cele verificate. De exemplu, se adăugau elemente suplimentare de preț
într-o etapă ulterioară a procesului de rezervare, fără informarea clară a consumatorilor, sau prețurile promoționale nu corespundeau niciunui serviciu disponibil.
Autoritățile au solicitat site-urilor în cauză să respecte legislația UE privind protecția consumatorilor, care le impune să practice o transparență totală în materie de prețuri și să își prezinte ofertele în mod clar de la începutul procesului de rezervare.
”Internetul oferă consumatorilor o mulțime de informații pentru a-și pregăti, a compara și a-și rezerva vacanțele. Cu toate acestea, dacă evaluările de pe site-urile de comparare a prețurilor sunt părtinitoare sau dacă prețurile nu sunt transparente, aceste site-uri induc în eroare consumatorii. Societățile în cauză trebuie să respecte normele europene de protecție a consumatorilor, la fel ca orice agenție de turism. Autoritățile de protecție a consumatorilor vor solicita acum site-urilor să rezolve aceste probleme. Consumatorii trebuie să beneficieze de aceeași protecție în mediul online ca și offline”, afirmă într-un comunicat Vera Jourova, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.
În urma investigației, Comisia a constatat că într-o treime din cazuri prețul prezentat la început nu era același ca prețul final și că într-o cincime din cazuri ofertele promoționale nu erau de fapt disponibile.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Micile afaceri din turism, lovite la impozitare. Sunt excluse de la impozitul pe microîntreprinderi, o ordonanță fiind publicată cu 5 zile întârziereÎn aproximativ o treime din cazuri, prețul sau modul în care acesta era calculat nu era clar. De asemenea, în unul din patru cazuri, pe site-uri nu se preciza că afirmațiile cu privire la oferta limitată (de exemplu „au rămas doar 2”, „ disponibil doar astăzi”) se aplicau exclusiv site-ului respectiv.
Ca urmare a neregulilor constatate, Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) va contacta cele 235 de site-uri în cazul cărora s-au constatat nereguli și le va solicita remedierea acestora.
Dacă site-urile nu se conformează, autoritățile naționale pot iniția proceduri administrative sau judiciare, fie direct, fie prin intermediul instanțelor naționale, în funcție de legislația națională aplicabilă.