Produsele locale, fabricate într-o regiune sau alta, vor fi vândute în spații speciale în rețelele de magazine din Bulgaria, a decis guvernul de la Sofia. Autoritățile spun că este o măsură care îi va ajuta pe micii producători să treacă peste dificultățile provocate de epidemia de coronavirus.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Produsele alimentare vizate de decizie sunt lapte și produse lactate, carne proaspătă, pește, ouăle, fructe și legume de sezon, dar și miere. Executivul bulgar definește producătorul local drept cel care operează în același district administrativ cu supermarketul în cauză, dar și în oricare dintre districtele administrative vecine, informează Agro TV.
CITEȘTE ȘI Polonia vrea să-și protejeze companiile, pentru a nu fi preluate ieftinDecretul guvernului bulgar obligă marile magazine să aibă la raft produse alimentare fabricate în regiunile în care se află spațiile comerciale respective. Ministerul Agriculturii de la Sofia transmite că, de acum înainte, va fi obligatorie afișarea în supermarketuri a unor anunțuri în care să scrie că produsele alimentare respective au fost produse la nivel local.
România a renunțat recent la această obligație. Profit.ro a anunțat că marii comercianți de produse alimentare nu vor mai fi obligați ca, pentru categoriile carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate și de panificație, să achiziționeze aceste produse în proporție de cel puțin 51% din volumul de marfă pe raft din lanțul alimentar scurt, adică de la producători români autohtoni, conform unui proiect de lege promulgat de șeful statului.