Așa cum anunța în urmă cu câteva săptămâni, Spotify se lansează pe piața cărților audio, oferind un mare număr de audiobook-uri în cadrul propriei platforme de streaming.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Doar în Statele Unite, pentru început, Spotify le va oferi propriilor utilizatori acces la peste 300.000 de cărți audio. Accesul va fi extins, în timp, iar acest tip de conținut va fi disponibil și în alte țări.
Fără vreo diferențiere între utilizatorii versiunii premium și cei care folosesc varianta cu reclame, fiecare carte audio va avea un preț - utilizatorul va plăti pentru fiecare audiobook pe care dorește să-l asculte.
Veniturile vor fi împărțite între Spotify și deținătorii drepturilor de difuzare. Compania suedeză nu spune care este raportul de împărțire a veniturilor, ci doar că acesta se situează în normele industriei.
Utilizatorii vor avea acces la un scurt fragmente gratuit înainte de a cumpăra o carte audio, iar pentru achiziție acesta va fi direcționat către site-ul Spotify. Asta pentru ca firma suedeză să nu plătească vreun comision către Google sau Apple.
La fel ca muzica și podcast-urile, cărțile electronice le vor fi recomandate utilizatorilor pe baza algoritmului, care va sugera titluri în funcție de preferințele observate la fiecare persoană în parte.
Tot la fel ca în cazul celorlalte categorii de conținut, cărțile audio vor beneficia de funcțiile deja disponibile în cadrul platformei, precum descărcarea pentru ascultare offline sau schimbarea vitezei de redare.
Cărțile audio reprezintă în jur de 6-7% din întreaga piață a cărților, dar această nișă crește în fiecare an cu aproximativ 20%, arată cei de la Spotify, care cred că această mutare va ajuta și mai mult piața audiobook-urilor să crească.