Producătorul norvegian Opera a decis să integreze un sistem de blocare a reclamelor în browser-ul web cu același nume.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Blocarea reclamelor în browserele web pentru desktop este un fenomen care început odată cu Firefox. Până acum, însă, acest lucru se făcea folosind diverse extensii. Opera este primul browser web important de desktop care face din blocarea reclamelor o funcție componentă a programului, pentru a cărei funcționare nu mai este necară o componentă externă.
Blocarea reclamelor a fost un subiect tabu câtă vreme funcția a fost disponibilă exclusiv pe desktop și a fost folosită doar de un procent mic de utilizatori. Aceasta tinde însă să devină mainstream, la îndemâna tuturor, de când Apple a decis să permită blocarea reclamelor pe iPhone și iPad.
Funcția de blocare a reclamelor din Opera nu este activată în mod implicit după instalarea sau actualizarea programului. În schimb, când accesează un site care conține reclame, browser-ul afișează o notificare în care utilizatorul este întrebat dacă vrea să vadă reclamele sau dorește să le blocheze. Alternativ, în meniul de configurare există opțiunea de activare sau dezactivare manuală a acestei opțiuni.
Opera susține că blocarea reclamelor crește viteza de încărcare a paginilor cu 90% și că soluția integrării adblocker-ului aduce un spor de viteză de 40% comparativ cu extensiile care fac același lucru. În realitatea, oricine a folosit vreodată o extensie de blocare a reclamelor știe că diferența de viteză, deși există, nu este nici de departe atât de mare.
Ironic, Opera deține o companie de advertising care, teoretic, ar putea avea de suferit de pe urma blocării reclamelor.
În luna februarie a acestui an compania norvegiană Opera a fost preluată de on consorțiu chinez pentru suma de 1,2 miliarde de dolari.
Opera este considerat în prezent un browser important mai mult prin prisma numelui. Cota sa de piață, conform statisticilor oferite de W3schools, este de 1,3% la nivelul lunii februarie 2016. Așadar, integrarea unei tehnologii de blocare a reclamelor în propriul browser nu este o mutare cu impact asupra pieței, ci doar una de imagine.