Grupul bancar olandez ABN Amro a anunțat, vineri, că operațiunea sa de ofertă publică inițială (IPO) se va face la un preț de 17,75 euro pe acțiune, ceea ce va permite statului olandez să strângă cel puțin 3,3 miliarde de euro în urma celei mai mari listări a unei bănci europene după criza financiară din 2008, transmite Reuters.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
La un preț de 17,5 euro pe acțiune, ABN Amro este evaluată la 16,7 miliarde de euro.
La șapte ani de la naționalizarea ABN Amro, statul olandez vrea să vândă un pachet de 20% din acțiunile băncii, cu posibilitatea creșterii până la 23%, ținând cont de opțiunea de supra-alocare, urmând ca restul acțiunilor să fie vândut în tranșe. Cu toate acestea, ministrul olandez de Finanțe, Jeroen Dijsselbloem, a recunoscut că statul nu va reuși să recupereze toate cele 24 de miliarde de euro cât a costat restabilirea ABN Amro.
Acțiunile ABN Amro urmează să fie tranzacționate vineri dimineața la bursa de valori de la Amsterdam.
ABN Amro era una dintre primele trei bănci din Olanda și o bancă importantă pe plan mondial atunci când a fost preluată și dezmembrată, în 2007, în urma unei operațiuni de preluare ostilă în valoare de 71 de miliarde de euro lansată de Royal Bank of Scotland Group, Banco Santander și Fortis. Operațiunea s-a dovedit un dezastru pentru băncile care au preluat ABN Amro, astfel că Royal Bank of Scotland a trebuit să fie naționalizată de guvenul britanic, iar Fortis a dispărut din cauza crizei financiare. În consecință, statul olandez a fost nevoit să intervină și să preia ceea ce a mai rămas din ABN Amro. Sub conducerea directorului general Gerrit Zalm, ABN Amro a eliminat mai multe mii de locuri de muncă și s-a concentrat pe piața olandeză, unde realizează în prezent 80% din venituri și concurează cu ING și Rabobank.
ABN Amro a intrat pe piața din România în anul 1996, însă, în 2007, a fost achiziționată și împărțită de rivalii RBS, Santander și Fortis. În urma tranzacției, ABN Amro Bank România a devenit RBS România.
Sursa: Agerpres