Filmul „Barbie”, regizat de Greta Gerwig, a depășit pragul de un miliard de dolari la nivel mondial, o premieră pentru o regizoare, potrivit estimărilor publicate duminică de Exhibitor Relations.
Având în rolurile lui Barbie și Ken pe Margot Robbie și Ryan Gosling, duo deja iconic, comedia despre păpușa care se aventurează în lumea reală a avut încasări de peste 1,03 miliarde de dolari la nivel mondial, dintre care 459 de milioane de dolari în America de Nord.
Filmul, care a făcut obiectul unei campanii de marketing intense, s-a impus rapid ca un succes comercial uriaș având încasări de 53 de milioane de dolari în weekend, în America de Nord, scrie News.ro
„Filmul a captivat imaginația cinefililor din întreaga lume, iar aceste rezultate sunt incredibil de impresionante, cu încasări totale la nivel mondial de peste un miliard de dolari în acest weekend”, a declarat Paul Dergarabedian, analist media la compania specializată Comscore.
„Barbie” a generat 459 de milioane de dolari în America de Nord și a depășit pragul de 1 miliard de dolari la nivel global, după doar 17 zile în cinematografe. Este primul film regizat de o femeie care trece de acest prag.
Și „Oppenheimer”, de Christopher Nolan, s-a menținut în al treilea weekend de la lansare, cu 28,7 milioane de dolari, scăzând cu doar 39% față de weekendul trecut și ducând vânzările de bilete pe piața internă la 228 de milioane de dolari. Drama istorică a obținut încasări de 552 de milioane de dolari la box office la nivel mondial, devenind al șaselea film al regizorului care depășește pragul de 500 de milioane de dolari. „Oppenheimer”, care a rămas o forță în Imax, a ajuns pe locul al treilea în clasamentul încasărilor interne, după continuarea filmului „The Meg” și înaintea filmului „Mutant Mayhem”.
În total, a fost un weekend aparte, în care patru filme au obținut cel puțin 28 de milioane de dolari între vineri și duminică. Drept urmare, box office-ul a avut încasări cu 98% mai mari decât față de același weekend din 2022 și cu 19% peste același weekend din 2019.
„Meg 2: The Trench” a debutat pe locul al doilea, cu 30 de milioane de dolari din 3.503 cinematografe nord-americane. Este un început decent, deși este o scădere semnificativă față de filmul original din 2018, care a fost deschis cu 45 de milioane de dolari și a devenit un succes surpriză cu 530,5 milioane de dolari la nivel global.
CITEȘTE ȘI Stellantis lucrează la un Fiat Panda care să se bată cu Dacia SpringContinuarea despre oamenii de știință care se confruntă cu rechini preistorici giganți a costat 130 de milioane de dolari, așa că Warner Bros. mizează pe o altă participare puternică la box office-ul internațional pentru a compensa prețul său. China Media Capital a cofinanțat filmul.
În ciuda recenziilor slabe și a scorurilor mediocre ale publicului, „Meg 2: The Trench” a strâns 112 milioane de dolari în străinătate, cu venituri la nivel global de 142 de milioane de dolari, scrie Variety.
„Scăderea față de weekendul de lansare al primului film arată că seria se epuizează”, spune David A. Gross, care conduce firma de consultanță cinematografică Franchise Entertainment Research. „Dar în străinătate este locul unde „The Meg” își face banii, iar deschiderile de peste mări sunt puternice".
Pe locul patru, „Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem” a obținut încasări solide de 28 de milioane de dolari din 3.858 de săli în weekend și 43 de milioane de dolari în primele cinci zile de la lansare. Filmul a costat 70 de milioane de dolari, mai puțin decât recentele oferte de animație, precum „Elemental”, cu un buget de 200 de milioane de dolari, de la Pixar, și „Spider-Man: Across the Spider-Verse”, cu un buget de 100 de milioane de dolari, de la Sony.
Seth Rogen și Evan Goldberg, creatorii filmului „Superbad”, au scris și produs „Teenage Mutant Ninja Turtles”, care îi urmărește pe Leonardo, Donatello, Raphael și Michelangelo în timp ce aceștia pornesc să cucerească străzile din New York, după ce au petrecut ani de zile ferindu-se de oameni. Înainte de lansarea filmului, Paramount Pictures și Nickelodeon au anunțat dezvoltarea unei continuări, precum și a unui serial Paramount+ cu două sezoane.
Remake-ul Disney „Haunted Mansion” a coborât pe locul cinci, cu 9 milioane de dolari din 3.740 de cinematografe, o scădere de 63% față de weekendul de debut. Filmul înfricoșător, care a fost lansat în iulie, a avut până în prezent încasări de 42 de milioane de dolari în America de Nord și 59 de milioane de dolari la nivel global. Se anunță a fi un eșec în cinematografe pentru Disney, care a cheltuit 150 de milioane de dolari pentru a produce filmul și zeci de milioane de dolari pentru promovare.
Thrillerul cu buget redus „Talk to Me”, produs de A24, a adăugat 6,27 milioane de dolari de pe 2.370 de ecrane, în al doilea weekend de la premieră. Cu 22,1 milioane de dolari la box office-ul intern, filmul este deja lansarea A24 cu cele mai mari încasări din acest an.