Angajații MAI au dat o amendă de 4500 de lei pentru distrugerea unui afiș electoral, scrie News.ro.
Purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog, a anunțat că această campanie electorală s-a încheiat, sâmbătă, la ora 7.00, de la acel moment fiind interzisă continuarea propagandei electorale prin lansarea, afișarea sau distribuirea materialelor electorale de orice tip.
În 7 decembrie vor fi organizate alegeri locale parțiale pentru președintele Consiliului Județean Buzău, primarul general al municipiului București și pentru primari din următoarele localități: orașul Găești – județul Dâmbovița; comuna Remetea – județul Bihor; comuna Mihai Eminescu – județul Botoșani; comuna Marga – județul Caraș-Severin; comunele Dobromir și Lumina – județul Constanța; comunele Șieu și Poienile de sub Munte – județul Maramureș, comuna Sopot – județul Dolj; comuna Valea Ciorii – județul Ialomița; comuna Vânători – județul Iași; comuna Cârța – județul Sibiu.
Monica Dajbog a precizat că în timpul campaniei electorale au fost organizate opt manifestări electorale, toate desfășurându-se în condiții de siguranță pentru cetățeni și candidați.
”Pe parcursul campaniei electorale, s-au înregistrate 21 de sesizări referitoare la fapte nelegale, în general în legătură cu nerespectarea reglementărilor de afișaj electoral: 13 sesizări s-au confirmat, 2 nu s-au confirmat și 6 sunt în curs de cercetare. O sesizare nu a fost de competența MAI și a fost transmisă spre soluționare către Autoritatea Electorală Permanentă.
Angajații MAI au aplicat o amendă în valoare de 4.500 de lei pentru distrugerea unui afiș electoral.
De asemenea, se fac cercetări cu privire la nouă fapte penale”, a afirmat purtătorul de cuvânt al MAI.
Monica Dajbog a precizat că, sâmbătă, efectivele MAI vor asigura măsurile pentru transportul în siguranță a buletinelor de vot și a celorlalte materiale electorale de la locurile de depozitare către secțiile de vot.
Astfel, în misiunile de sâmbătă, alături de cei peste 25.000 de colegi prezenți în teren, au fost mobilizate, suplimentar, aproximativ 3.500 de cadre MAI, iar pentru ziua votului, vor fi mobilizați suplimentar aproximativ 5.600 de angajați.
”Angajații MAI nu intră în niciun moment în contact cu materialele electorale, ci doar asigură protecția transportului acestora. Materialele electorale nu sunt transportate cu vehicule ale MAI. Președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare și membrii birourilor de vot vor lua în această seară măsurile necesare pentru asigurarea ordinii și corectitudinii operațiunilor de votare.
De asemenea, vor fixa posturile de pază în jurul secțiilor de vot.
Secțiile de votare vor rămâne sub protecția efectivelor MAI până mâine dimineață când vor fi predate președinților birourilor electorale, cu sigiliile intacte”, a explicat Monica Dajbog.
Ea a reamintit faptul că alegătorii pot vota numai la secția de votare la care sunt arondați cu domiciliul sau reședința.
De asemenea, pot vota în localitatea unde au reședința doar alegătorii care și-au stabilit reședința cu mai mult de 6 luni înainte de data de 7 decembrie și aceasta este încă valabilă în ziua scrutinului. Cetățenii care și-au stabilit reședința cu mai puțin de 6 luni înainte de ziua votului vor putea vota doar în localitatea de domiciliu.
Cetățenii români pot vota cu un act de identitate valabil în ziua votării, emis de statul român, respectiv:
cartea de identitate model 1997, cartea de identitate simplă; cartea electronică de identitate; carte de identitate provizorie; buletinul de identitate; pașaportul diplomatic; pașaportul diplomatic electronic; pașaportul de serviciu; pașaportul de serviciu electronic; carnetul de serviciu militar în cazul elevilor din școlile militare.
”Alegătorii care sunt cetățeni ai altor state membre ale Uniunii Europene și care au reședința sau domiciliul pe teritoriul României votează în baza actului de identitate însoțit de documentul care atestă adresa din România sau certificatul de înregistrare ori cartea de rezidență permanentă, după caz.
Cetățenii românii care vor vota cu cartea electronică de identitate nu trebuie să facă dovada domiciliului sau a reședinței pentru că în momentul scanării documentului prin intermediul Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal, adresa de domiciliu sau de reședință se va afișa automat.
Deci, cetățenii care au carte electronică de identitate vor prezenta documentul operatorului de calculator al biroului electoral al secției de votare pentru scanare și verificare prin intermediul SIMPV, la fel cum ar fi făcut cu vechiul tip de act de identitate”, a mai transmis Monica Dajbog.
Totodată, cetățenii care doresc să voteze, dar nu dețin un act de identitate valabil, au posibilitatea de a solicita o carte de identitate provizorie, majoritatea structurilor de evidență a persoanelor din județul Buzău, din București și din localitățile de care aparțin circumscripțiile electorale unde au loc alegeri asigurând program cu publicul atât sâmbătă, cât și duminică.















